ارکستر نوای صلح ˝هزاردستان˝ می‌نوازد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مهدی جدانی خبر داد:

کنسرت ارکستر نوای صلح به رهبری مهدی وجدانی ۲۲ دی ماه سال جاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

مهدی وجدانی، رهبر ارکستر نوای صلح در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: ارکستر نوای صلح ۲۲ دی‌ماه سال جاری در تالار رودکی و در دو سانس به صحنه می‌رود.

این آهنگساز در ادامه افزود: در این کنسرت به همراه ارکستر سنتی شامل سنتور، قانون، کمانچه، تار و سه‌تار و ارکستر کامل زهی، سازهای بادی و گروه کوبه‌ای به رهبری احسان تارخ به اجرای برنامه می‌پردازیم.

رهبر ارکستر نوای صلح گفت: در بدنه اصلی ارکستر تغییراتی اساسی صورت گرفته است که از این میان می‌توان به سازبندی و همچنین جابجایی نوازنده‌های اشاره کرد. همین طور به لحاظ تعداد نفرات نیز تغییراتی در ارکستر داشته‌ایم. این تغییرات برای ارتقاء ارکستر و اجراهای آن بوده است که تاکنون موفق بوده‌ایم.

وجدانی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است در این کنسرت آثار ماندگار موسیقی ایران را به همراه اعضای گروه اجرا کنیم که شامل موسیقی فیلم‌های “کیف انگلیسی”، “هزار دستان”، “روزی روزگاری” و…. می‌شود.

رهبر ارکستر نوای صلح تاکید کرد: همچنین هدف ما از برگزاری این کنسرت این است که قطعات خاطره‌انگیز موسیقی ایران را برای مخاطبان اجرا کنیم که امیدوارم این کنسرت مورد قبول هنردوستان و مخاطبان قرار گیرد.

گفتنی است، ارکستر نوای صلح در سال ۱۳۸۶ پایه‌گذاری گردید و اولین اجرای خود را در “خانه هنرمندان ایران” به روی صحنه برد. سپس با ساختاری ارکسترال در سال ۱۳۸۸ با همراهی گروه کر در تالار رودکی به روی صحنه رفت و تاکنون نیز اجراهای موفقی در تالار وحدت، تالار اندیشه، تالار سوره، تماشاخانه سنگلج و مجموعه تئاتر شهر داشته است.

در کنار نوازندگان سازهای کلاسیک ارکستر نوای صلح، نوازندگان سازهای سنتی نیز با این ارکستر همکاری دارند که به فراخور اجرا به روی صحنه می روند. 

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.