از آموزش پناهندگان در ایران تشکر می کنم

جام جم آنلاین: “آنتونیو گوتیرس”، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در دیدار با وزیر آموزش و پرورش گفت: از کمک ها و مساعدتهایی که به پناهندگان و آوارگان در جمهوری اسلامی بخصوص در زمینه آموزش می شود ،کاملا مطلع و آگاه هستم و مجموعه این اقدامات جای تشکر و سپاسگزاری دارد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ،وی با اشاره به اینکه حمایت از پناهندگان و آوارگان در کشورهای اسلامی بخصوص جمهوری اسلامی براساس شریعت اسلام و سیره پیغمبر(ص) صورت می گیرد، افزود: براساس تحقیقی که با همکاری دانشگاه قاهره صورت گرفت، دریافتیم که ریشه های حمایت از پناهندگان و آوارگان در اسلام آمده است و این اقدام انسان دوستانه مسلمانان براساس شریعت الهی صورت می گیرد.

کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افزود: دو سوم کشورهای جهان مسلمان هستند و بیش از دو سوم آوارگان و پناهندگان جهان هم در کشورهای مسلمان زندگی می کنندکه این موضوع نشان از وجود نگاه حمایتی از آوارگان و پناهندگان در شریعت و دین مبین اسلام دارد.

گوترش با اشاره به اینکه در نخستین سفر خود به جمهوری اسلامی ایران بود که با دین اسلام و قرآن آشنا شدم افزود: بعد از بازگشت از سفر ایران ، از یکی از کارمندان مسلمان سازمان ملل خواستم که قرآن را به اینجانب آموزش دهد و با تفحصی که در زمینه دین اسلام انجام دادم به این حقیقت دریافتم که همه چیز در قرآن کریم و دین اسلام گنجانده شده است.

 حاجی بابایی،وزیر آموزش و پرورش نیز دراین دیدار با بیان اینکه آموزش پناهندگان و آوارگان در جمهوری اسلامی یکی از مصادیق اعتقادی و مذهبی ملت ایران است افزود: نگاه حمایتی از پناهنده و آواره قبل از اینکه اقدامی انسان دوستانه محسوب شود، براساس شریعت و دین اسلام صورت می گیرد و توصیه های فراوانی در قرآن کریم و دین اسلام در این خصوص وجود دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.