از ازدواج سنتی دیروز تا شناخت همسرگزینی آزاد امروز

اردیبهشت ۱۴۰۳

با تغییر و تحول جنبه های خارجی زندگی شاهد دگرگونی در شخصی ترین جنبه های زندگی هستیم، تا جایی که افزایش همسرگزینی آزاد جوانان را در جامعه می بینیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وقتی به قبل نگاهی می اندازیم تنها دغدغه والدین به هنگام بزرگ شدن فرزندان ازدواج و تشکیل خانواده بود اما امروزه نوجوانان و جوانان برای ازدواج منتظر تصمیم خانواده ها و روش های سنتی نمی مانند و بیش از اینکه حتی سن عقلی شان برای ازدواج مناسب باشد گاه به منظور شناخت از طرف مقابل، درگیر دوستی های خیابانی می شوند که تأثیر مخرب آنها تبعات اجتماعی و روحی بسیاری برای خود و خانواده به دنبال دارد.
جعفر بای با اشاره به اینکه دوستی های خیابانی یکی از روش های کسب اطلاعات غلط و آگاهی ناقص در پدیده ازدواج است گفت: این نوع دوستی هرگز نمی تواند زمینه ساز خانواده موفق در آینده شود.
وی افزود: جوانان نسبت به قبل دارای حجم اطلاعاتی بالا می باشند اما آگاهی آنان از بار محتوای مناسبی برخوردار نیست و همین امر مانع از تأثیرگذاری آگاهی آنان در این راستا خواهد بود.
بای در پایان خاطر نشان کرد: تنها ۱۰ درصد از ارتباطاتی که قبل از ازدواج در میان دختران و پسران وجود دارد به ازدواج منجر شده و در ۹۰ درصد باقی این ارتباطات قطع خواهد بود.
گفتنی است؛ اگر چه دوران بلوغ و هیجانات در نوجوانان و جوانان سبب گرایش آنان به این امر می گردد اما باید دانست که گاه این هیجانات خود می تواند سبب بسیاری از انحرافات و ناهنجاری هایی باشد که مهمترین سبب آن در عدم آگاهی خانواده ها نسبت به فرزندان و بخصوص دختران است. البته الگوبرداری نادرست رسانه ها در گرایش دختران و پسران در این امر بی تأثیر نبوده که اگر جوانان بدانند آنچه می بینند واقعی نیست قطعا آثار سوء آن مشخص شده و به این دوستی ها کشیده نخواهد شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.