از بنزهای ۱۸۰ تا به امروز

۰۶م آذر ،

یادش خوش برای کودکانی که ذوق زده تا دیروز برای بازی یک لاستیک گیر آورده و با چوب به دنبال آن می‌دویدند.

به گزارش خبرنگارممتازنیوز، ورود اولین وسیله نقلیه به ایران در سال ۱۹۰۰ میلادی بین تهران و شمیرانات با قیمت ۶ ریال به تهران ورود پیدا کرد.

چنانچه به تاریخچه حمل و نقل نگاهی بیندازیم در سال ۱۳۰۴ با احداث چند خیابان ۲۰۰ دستگاه ماشین و ۲ هزار درشکه صنعت حمل و نقل زمینی آغاز به کار کرد با گذشت زمان به دورانی از تاریخ می رسیم که اتوبوس های دو طبقه با راننده های ایرانی که شباهت زیادی به راننده های کامیون های امروزی داشتند وارد بازار شد و همراه با بنزهای ۱۸۰ مسافرین را جابجا می کردند.

وضعیت حمل و نقل امروزه پیشرفت چشمگیری داشته است هم اکنون ۱۵ مسیر زمینی بین المللی ترانزیت در کشور موجود است و ایران را می توان پل ارتباطی میان کشورهای آسیای میانه دانست.

کم کم پراید ، سمند، پژو ۴۰۵ و کمری جایگزین آن پیکان های قدیمی سفید با خطوط نارنجی شد آینده حمل و نقل زمینی را می توان در توسعه ترمینال‌ها، راه ها و جاده های کشور و توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری و جاده ها ورق زد.

گفتنی است، سازمان تاکسیرانی نیز در این بین سهم چشمگیری در حمل و نقل مسافرین و مسافرت های داخل شهری دارد و هم اکنون ۸۰ هزار ماشین برای حمل ونقل مسافران در این صنعت فعالیت می کنند.

این تاکسی ها درشرکت ها، خطی ها و به عنوان گردشگری در تهران مشغول به کار می باشند تعداد خط های سازمان ۷۶۰ عدد است تا مسافران راحت تر بتوانند به مقصد خود رسیده و ۴۸ پایانه تاکسیرانی در تهران وجود دارد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.