از تهدیدات کره شمالی خسته شده ایم

۱۴فروردین۱۳،

نماینده سابق آمریکا در گفتگوهای شش جانبه کره شمالی تاکید کرد آمریکا و کره جنوبی از تهدیدات کره شمالی خسته شده اند.

به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی ، کریستوفر هیل در مصاحبه با این شبکه دربارهٔ تنش در شبه جزیره کره گفت: کاملا روشن است که کره شمالی این بار بر خلاف دفعه های قبل از خطوط قرمز قبل و تهدیدات بسیاری جدی علیه کره جنوبی و آمریکا مطرح کرده است.

وی اضافه کرد: البته این تهدیدات را هر سال همزمان با برگزاری رزمایشهای مشترک آمریکا و کره جنوبی شاهدیم اما این بار این تهدیدات بسیار شدید شده است. بنابراین این سوال مطرح است آیا با پایان رزمایشهای مشترک، تهدیدات کره شمالی نیز کمتر خواهد شد یا خیر. متاسفانه ما تا کنون هیچ نشانی از کم شدن تهدیدات کره شمالی شاهد نبوده ایم. شکی نیست که کیم جونگ اون رهبر تازه و جوان کره شمالی در کسب محبوبیت و تقویت قبضه خود بر قدرت در داخل کره شمالی با مشکلاتی روبروست به همین سبب تلاش می کند با این تهدیدات تا حدودی محبوبیت خود را در میان نظامیان و همچنین در نظر مردم کشورش افزایش دهد.

هیل تاکید کرد: مسئله این است که کره جنوبی و آمریکا دیگر از این تهدیدات خسته شده اند. البته من فکر نمی کنم کره شمالی هیچ قصدی برای حمله به آمریکا با موشکهای خود داشته باشد و بعید می دانیم موشکهای این کشور خطری برای پایگاههای آمریکا در هاوایی داشته باشد. بیشترین خطر کره شمالی برای کره جنوبی و دیگر همسایگان خود در منطقه از جمله ژاپن است. در هر حال دو کره ممکن است با اقداماتی یکدیگر را تحریک به جنگ کنند و شرایط بسیار خطرناک شود.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.