از دوستی یار مهربان تا آسیب های سایت های غیر اخلاقی

۲۸اردیبهشت،

سایت های غیر اخلاقی اینترنت ،‌این یار تنهایی امروزی با ایجاد آسیب های اجتماعی سبب شده که دوستی ان مانند دوستی یار مهربان پایدار شود.

به گزارش خبرنگاراجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌سال های سال است که کتاب آن یار مهربان دوست و یار تنهایی انسان هاست.
دوستی که ظاهر و باطنش حکایت از تعلیم و پیشرفت فرد است. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ،‌ اینترنت دوست جدید انسان ها تبدیل شده ،‌ دوستی که همیشه مهربان نیست و برخلاف ظاهر پر از تکنولوژی  و تصور عام تنها سبب پیشرفت  توسعه دانش فرد نمی شود بلکه با وجود سایت های مخرب و غیر اخلاقی آسیب های اجتماعی بسیاری را رقم می زند، آسیب هایی که گاه هیچ گاه نمی توان‌آن را جبران کرد.
ابراهیمی مقدم روانشناس در این باره گفت: سایت های ماهواره ای غیر اخلاقی معمولاً به یکی از ساختارهای زیستی ، روانی ، اجتماعی و معنوی انسان حمله وارد کرده و به طور ناخود اگاه اشخاص را به فعالیت نادرست می کشاند.
وی به آسیب های روانی سایت های غیر اخلاقی اشاره کرد و افزود: هویت نامشخص ،‌اضطراب ، افسردگی و انزوا از جمله آسیب هایی است که می تواند تأثیرات جبران ناپذیری ایجاد کند.
ابراهیمی مقدم اظهار داشت : جوانان به دلیل روحیه تلقین پذیری بالا بیشترین آسیب را از سایت های غیر اخلاقی می بینند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: با افزایش سطح شناخت‌، ارائه راهکارهای مناسب و گرفتن اطلاعات به روش های مختلف و سپس جلوگیری از ورود سایت های مخرب می تواند آسیب های اجتماعی سایت های غیر اخلاقی را کاهش داد.
گفتنی است ، پیش از شیوع خطرات اینترنتی باید تدابیر امنیتی مناسبی اندیشیده شود وخطرات احتمالی و نحوه استفاده صحیح از آن توسط رسانه های جمعی برای جوانان ،‌به عنوان یک نیاز ضروری قلمداد شده ، آموزش داده شود./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.