از دکه‌‌ سیگار انتظار عرضه نشریات علمی نیست

۱۳م اسفند ،

 خبرگزاری فارس:  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نشریات و مقالات یک‌بار مصرف نیستند گفت: از دکه‌های چیپس و سیگار نمی‌توان انتظار عرضه نشریات تخصصی و علمی را داشت.

سیدمحمد حسینی امروز در اولین نمایشگاه نشریات تخصصی با اشاره به راه‌اندازی بخش تخصصی نشریات اظهار داشت: علم جایگاه والایی دارد به طوری که خداوند علم را به انسان هدیه کرد و این را معیار برتری انسان قرار داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در میان انسانها نیز ملاک برتری، علم است به طوری که برتری انسان بر سایر موجودات و در مقایسه با یکدیگر علم است.

حسینی اضافه کرد: هم اکنون در شرایطی هستیم که نظام سرمایه‌داری و سلطه، علم و دانش را در انحصار خود دارد و به راحتی علم را در اختیار ما قرار نمی‌دهد و از آن فقط در جهت نیل به اهداف خود استفاده می‌کند.

وی بیان داشت: هم اکنون کشورهای غربی از تحصیل دانشجویان ایرانی در بعضی از رشته‌ها امتناع می‌کنند و شرایط تحصیل دانشجویان را در بعضی از رشته‌ها فراهم نمی‌آورند به همین منظور نیاز داریم تا روی پای خود بایستیم.

وی متذکر شد: ما نشان دادیم با عزم و اراده که در اختیار جوانانمان است در مقاطع علمی و زمینه‌های تخصصی گام‌های بلندی برداریم.

حسینی اضافه کرد: یکی از کمبودها این بود که اساتید و دانشجویان برای ارائه مقالات خود و انتشار یافتن آن باید مدت قابل توجهی را در انتظار می‌ماندند. این امر کم لطفی در حق اشخاصی بود که تولید علم می‌کردند به همین منظور تلاش کردیم تا این مشکل را برطرف کنیم به طوری که نشریات برای عرضه سالها در نوبت نمانند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: معاونت مطبوعاتی در دولت دهم مجوز انتشار یافتن یک هزار و ۱۰۰ مجله تخصصی و علمی را صادر کرد.

وی یادآور شد: وزارت علوم نیز این امر را کامل خواهد کرد به طوری که سرعت کار با روند رو به رشدی ادامه خواهد یافت.

وی تحقق این مهم را کمک به رشد علمی در کشور دانست و گفت: یک مقاله می‌تواند سبب تضارب آراء و اندیشه‌ها شود.

وی بیان داشت: در تلاشیم در آینده بتوانیم این نشریات و مقالات را به دنیا عرضه کنیم.

حسینی ادامه داد: تبلیغات غرب این است که ایران از جهت علم و فرهنگ عقب‌مانده است و زمانی که نشریات و مقالات تخصصی ایران در سطح جهان عرضه شود اهداف شوم کشورهای غربی خنثی می‌شود و جایگاه والای ایران به جهانیان نشان داده می‌شود.

به گفته وی آنها تلاش می‌کنند که مانع از نشان دادن پیشرفت علمی کشور شوند.

وی متذکر شد: مقالات و مجلات علمی کشور یک بار مصرف نیست و همیشه می‌توان از آنها با موضوع‌بندی‌های مختلف استفاده کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تأکید بر توسعه مراکز آموزشی کشور گفت: هم اکنون استان سیستان و بلوچستان دارای ۴۸ مرکز آموزش علمی است که ۹۰ هزار نفر در آنجا مشغول تحصیل می باشند.

وی در پایان با بیان اینکه از دکه‌‌های چیپس و سیگار نمی‌توان انتظار داشت که نشریات علمی و تخصصی عرضه کنند خاطرنشان کرد: باید جایگاه ویژه‌ای برای عرضه نشریات تخصصی ایجاد شود و لازم است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک کند تا این مهم به درستی تحقق یابد ضمن آنکه در این زمینه به نهاد کتابخانه‌های کشور نیز پیشنهاد شده تا خرید مجلات علمی را در دستور کار خود قرار دهند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.