از سال آینده صورت می گیرد تولید خودرو با مصرف نفت گاز در ایران

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

از سال آینده صورت می گیرد تولید خودرو با مصرف نفت گاز در ایران

از سال آینده صورت می گیرد
تولید خودرو با مصرف نفت گاز در ایران

ممتازنیوز: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توافق انجام شده میان سازمان محیط زیست و صنایع خودروسازی، خودروهای سواری با مصرف نفت گاز و استاندارد یورو۴ از سال آینده در کشور تولید می شود.

به گزارش ممتازنیوز، علی محمد شاعری افزود: این خودروها کاملا منطبق با استاندارد یورو ۴ تولید می شوند و کارکرد آنها آلودگی زیست محیطی به همراه نخواهد داشت.
وی به ایرنا گفت: همچنین براساس توافق میان سازمان محیط زیست و وزارت نفت قرار است سوخت نفت گاز به اندازه کافی در کشور تولید و در جایگاه های سوخت عرضه شود.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: از سال آینده که توزیع سوخت نفت گاز با استاندارد یورو ۴ در سراسر کشور انجام می شود، تولید خودروهایی با مصرف سوخت نفت گاز یورو ۴ هم در کشور عملیاتی خواهد شد.
وی اظهار داشت: بر اساس توافقی که قبلا بین سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت شده بود توزیع سوخت نفت گاز با استاندارد یورو ۴ در تمام جایگاه های عرضه سوخت تهران، کرج و مشهد برای ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری از ابتدای سال ۹۲ آغاز شده است.
شاعری افزود: تا پایان امسال حداقل ۵۰ میلیون لیتر نفت گاز با استاندارد یورو ۴ در سراسر کشور توزیع می شود. همچنین ۴۰ میلیون لیتر بنزین هم در جایگاه های سراسری کشور توزیع خواهد شد.
قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: این میزان سوخت از پالایشگاه های تهران، اراک، آبادان، لاوان ، تبریز، اصفهان و بندرعباس تامین می شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.