از سرگیری واردات محصولات لوازم خانگی

۲۸ آبان ،

چکیده: رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت: در نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت آزادسازی واردات بخشی از محصولات لوازم خانگی پیشنهاد شده است.

محمد طحان پور با بیان این که این نامه در معاونت های مربوطه بررسی کارشناسی شده است ،افزود: از سرگیری واردات بخشی از لوازم خانگی به زودی اعلام می گردد.

وی گفت: در این نامه بر ممنوعیت واردات کالاهایی که در کشور با کیفیت تولید می گردد و با نمونه خارجی آن قابل رقابت است، تاکید شده و برای حدود ۵ تا ۶ قلم هم درخواست اجتناب از ثبت سفارش شده است.

وی گفت: با اختصاص ارز مبادله ای در قالب اولویت های ۹و ۱۰ به بعضی از کالاها علاوه بر استفاده از فناوری آنها می توان نیاز مصرف کنندگان را هم برطرف کرد.

طحان پور گفت: می توان به بعضی کالاها هم بدون اختصاص ارز مبادله ای اجازه ورود داد.

وی گفت: در تولید انواع اجاق گازها، ‌پکیج و آبگرمکن با خارجی ها رقابت می کنیم که باید از ورود این کالاها به کشور جلوگیری شود.

رئیس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت:برخی از اقلام لوازم خانگی مانند ظرفشویی، تلویزیون‌های بالای ۴۶ اینچ، یخچال فریزرهای بالای ۵ میلیون تومان و اجاق‌گازهای گران قیمت باید در فهرست ممنوعیت واردات قرار گیرد اما بعضی کالاها مانند لباسشویی تا ۷ کیلوگرم، یخچال تا ۲۰ فوت و تلویزیون تا ۴۶ اینچ جزء کالاهای ضروری لوازم خانگی است و عموم مردم از آن استفاده می‌کنند؛ ممنوعیت واردات آن‌ها سبب بی نظمی در بازار می گردد، بنابراین از وزارت صنعت خواسته‌ایم این کالاهای عمومی و ضروری ارز مبادله‌ای دریافت کنند.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.