از صدور حکم قطعی پرونده ۳ هزار میلیاردی تا ارجاع شکایت خانواده شهدا از “نعیمه اشراقی”

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی آبان ماه ۹۲ شامل توضیحات وکیل خانواده هاشمی از آخرین جزئیات پرونده‌های “مهدی” و “فاطمه هاشمی”، تعیین وقت رسیدگی به پرونده بیمه ایران، صدور حکم قطعی پرونده ۳ هزار میلیاردی، شکایت احمدی‌نژاد از روزنامه وطن‌امروز، ارجاع شکایت خانواده شهدا از “نعیمه اشراقی”، موافقت دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال “فاطمه هاشمی”، وجود پرونده “سلحشور” در شعبه بلاتصدی و … بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مهمترین رویدادهای دستگاه قضا از جمله، توضیحات وکیل خانواده هاشمی از آخرین جزئیات پرونده‌های “مهدی” و “فاطمه هاشمی”، تعیین وقت رسیدگی به پرونده بیمه ایران، صدور حکم قطعی پرونده ۳ هزار میلیاردی، شکایت احمدی‌نژاد از روزنامه وطن‌امروز، ارجاع شکایت خانواده شهدا از “نعیمه اشراقی”،  موافقت دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال “فاطمه هاشمی”، وجود پرونده “سلحشور” در شعبه بلاتصدی از مهمترین اخبار قضا در آبان ماه سال ۹۲ بود.

**”محمود علیزاده” وکیل خانواده هاشمی در خصوص آخرین جزئیات پرونده “مهدی هاشمی” گفت: این پرونده همچنان در بازپرسی است، وی همچنین در خصوص آخرین جزئیات پرونده ” فاطمه هاشمی” گفت: این پرونده زیرنظر دادستان است و تصور می‌کنم که به دادگاه فرستاده نشود.

 

 
توضیحات وکیل خانواده هاشمی از آخرین جزئیات پرونده‌های “مهدی” و “فاطمه هاشمی”
 
وکیل خانواده هاشمی آخرین جزئیات پرونده‌های مهدی و فاطمه هاشمی را تشریح کرد.
 
**طبق ماده ۳۶ قانون مطبوعات، “هر دو سال یکبار در مهر ماه جلسه‌ای جهت تعیین اعضای هیات منصفه در تهران به دعوت نماینده رئیس قوه قضاییه تشکیل می‌شود”.

 

 

 

انتخاب اعضای هیات منصفه مطبوعات تهران+اسامی
 


رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: اعضای هیات منصفه مطبوعات تهران به اتفاق آرای انتخاب کنندگان منصوب شدند.
 
**قضات متهم در حادثه بازداشتگاه کهریزک محاکمه شدند و دادگاه رای خود را درباره متهمان این پرونده صادر کرد، همچنین پرونده موسوم به بیمه ایران نیز که متشکل از اختلاس در بیمه ایران و استانداری تهران است” ۷۸″ متهم دارد که برای متهامان این پرونده پس از یک سال حکم مجازات صادر شد.
 

 

 
تعیین وقت رسیدگی به پرونده بیمه ایران در هفته آتی/ هنوز تصمیمی در خصوص پرونده کهریزک گرفته نشده است

 
سرپرست دادگاه کیفری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده کهریزک و بیمه ایران گفت: هنوز تصمیمی در خصوص پرونده کهریزک گرفته نشده، ضمن این که در مورد پرونده بیمه ایران نیز مطالعات قضات رو به پایان است و طی هفته آینده وقت رسیدگی برای این پرونده تعیین خواهد شد.
 
**در جریان پرونده ۳ هزار میلیاردی چند معاون وزیر و مدیران کل راه و ترابری، تراورس و چند شرکت دولتی در زندان به سر می‌برند؛ همچنین برای ۴ متهم اصلی این پرونده حکم اعدام صادر شده است.
 

 

 

حکم قطعی پرونده ۳ هزار میلیاردی صادر شده/ ماموریتم تمام شد
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: حکم قطعی در خصوص پرونده ۳ هزار میلیاردی صادر شده و ماموریت من در این پرونده به پایان رسیده است.
 
 **دولت دو رسالت برای خود قائل است یکی حل مشکلات اقتصادی و دیگری حل مشکلات سیاست خارجی و بین المللی است البته مسائلی هم چون ارتقای فرهنگی جامعه، سلامت اداری و توسعه علمی از اهداف درجه دوم دولت است.
 
 

 

مواضع اصولی انقلاب نباید مورد تردید واقع شود/ قدرت و هویت ما ضد استکباری است
 
وزیر دادگستری گفت: مواضع اصولی انقلاب نباید مورد تردید واقع شود، دولت هم به این مواضع باور دارد و این طور نیست که جریان استکبار را دست کم بگیرد.
 
**بررسی پرونده برنج‌های آلوده در دستور کار کمیسیون بهداشت قرار داشت که با حضور مسئولان وزارت بهداشت، سازمان استاندارد و همچنین سازمان بازرسی کل کشور این موضوع بررسی و در نهایت آلوده بودن برنج‌های وارداتی برای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز محرز شد.

تحقیقات بازرسی پرونده برنج‌های آلوده محرمانه است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پرونده برنج‌های آلوده در دستور کار سازمان قرار گرفته، اما تحقیقات بازرسی محرمانه است و ما آن‌ها را منعکس نخواهیم کرد.

**پرونده “اختلاس از بیمه ایران” پس از صدور آرای متهمان در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران با اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارجاع شد که دیوان نیز ۲۹ مرداد ماه جاری از طریق دفتر سخنگوی قوه قضاییه، احکام قطعی گروهی از متهمان این پرونده را منتشر کرد.

ادامه رسیدگی به پرونده اختلاس از بیمه ایران نیمه دوم آبان‌ماه

سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گفت: نیمه دوم آبان ماه پرونده متهمان اختلاس از بیمه ایران رسیدگی می‌شود.


**در پی انتشار یادداشتی در روزنامه بهار با عنوان « امام پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» مدیر مسئول این روزنامه یکشنبه ۴آبان ماه تصمیم به توقف انتشار آن به صورت موقت گرفت.

هیات نظارت بر مطبوعات فردا به پرونده “روزنامه بهار” رسیدگی می‌کند

عضو هیات نظارت بر مطبوعات گفت: فردا دوشنبه در جلسه هیات نظارت بر مطبوعات به پرونده روزنامه بهار رسیدگی می‌شود.

 **این شکایت درباره مطلبی منتشر شده پیش از تعطیلی این روزنامه بوده و مدیرمسئول وطن امروز چندی پیش به اتهام توهین به رئیس جمهور به دادسرای رسانه احضار شده است.

احمدی‌نژاد از روزنامه وطن‌امروز شکایت کرد

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران، از روزنامه وطن‌امروز شکایت کرد.

**با توجه به جایگاه رفیع شهادت و ارزشمندی جایگاه خانواده شهدا، مباحث و نقل‌قول‌های نادرست مطرح شده قداست خانواده معظم شهدا را زیر سوال می‌برد.

شکایت خانواده شهدا از اشراقی به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شد

مسئول هیئت خانواده شهدا و ایثارگران با اشاره به شکایت خانواده شهدا و ایثارگران از نعیمه اشراقی گفت: این شکایت، در حال حاضر به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شد.

**بر اساس حکمی که قاضی پیرعباسی رئیس شعبه ۲۶ انقلاب صادر کرد، حاج‌ منصور ارضی از اتهام وارده تبرئه و سعید حدادیان بر اساس ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی به اتهام توهین به مقامات دولتی به پرداخت ۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد.

ابراز بی اطلاعی وکیل مدافع مداحان تهرانی از ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر

وکیل مدافع مداحان تهرانی از قطعی شدن حکم دادگاه تجدیدنظر موکلان خود ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: رأی پرونده مداحان تهران باید به وکیل ابلاغ شود نه موکل.

**اظهارات و نقل‌قول‌های عجیب نعیمه اشراقی نسبت به خانواده معظم شهدا منجر به طرح شکایتی از سوی خانواده شهدا و ایثارگران از وی شد که در حال حاضر نیز این شکایت به دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شده است.

شاکیان نعیمه اشراقی امروز در دادسرای فرهنگ و رسانه حاضر می‌شوند

مسئول هیئت خانواده شهدا و ایثارگران گفت: امروز (شنبه ۱۱ آبان) برای رسیدگی به پرونده شکایت خانواده شهدا و ایثارگران از نعیمه اشراقی به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه خواهیم کرد.


**سازمان بازرسی کل کشور طی مکاتبات متعدد مراتب فوق الذکر را پیگیری کرده و منتظر اقدامات دادسرای امور اقتصادی و همچنین هیأت رسیدگی به تخلفات اداری شرکت ملی صنایع پتروشیمی است.

توضیحات سازمان بازرسی درباره یک خبر/ پرونده تخلفات پتروشیمی همچنان مفتوح است

روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور درباره خبر «پتروشیمی ایلام در آستانه افتتاح/ خبری از رسیدگی به پرونده اختلاس نیست» که در تاریخ (۷آبان ماه) در یکی از خبرگزاری‌ها منتشر شده توضیحاتی ارائه داد.


**پرونده فاطمه هاشمی پس از صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد و دادگاه ۱۸ آبان ماه را برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین کرد که اکنون به گفته وکیل مدافع وی، این شعبه با تقاضای استمهال موافقت کرده است.

دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال “فاطمه هاشمی” موافقت کرد

وکیل خانواده هاشمی گفت: از آنجایی که بدون شکایت شاکی خصوصی درخواست کیفرخواست موکلم صادر شده بود، بنده تقاضای استمهال کردم و شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی با این تقاضا موافقت کرده است.

** به منظور پرداخت پول دولت، بانک و بستانکاران؛ اموال مورد نظر به فروش می‌رسد و عنوان حراج ندارد.

اموال “مه آفرید” به حراج گذاشته نشده است

قاضی پرونده فساد سه هزار میلیاردی گفت: اموال مه آفرید امیر خسروی حراج نشده است و اگر فروشی صورت بگیرد در راستای رد مال و دیون وی است.

**به دنبال صحبت‌های فرج الله سلحشور علیه بازیگران زن سینمای ایران ۱۸ بازیگر زن سینمای ایران باتنظیم شکایتی از وی به شعبه ۹ دادگاه رسانه شکایت کردند.

پرونده “سلحشور” در شعبه بلاتصدی و فاقد بحث کیفری است

وکیل مدافع سلحشور گفت: پرونده موکلش به علت نداشتن بازپرس، در شعبه بلاتصدی قرار دارد و فاقد بحث کیفری است.

**”محمدعلی اسفنانی”در مورد جزئیات حضور وزیر دادگستری در جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در این جلسه دو سوال از سوی دو نماینده مطرح شد که یک سوال مشترک بود.

اعلام جزئیات پرونده مهدی هاشمی و نقش یقه سفیدها در فساد سه هزار میلیاردی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس آخرین جزئیات طرح پرسش نمایندگان از وزیر دادگستری و پاسخ حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی را اعلام کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.