از عکس‌های یادگاری هیئت همراه تا توقف لاریجانی در فرقه تظلم انگلیس

فروردین ۱۴۰۳

روز سوم سفر رئیس مجلس با حاشیه‌هایی نظیر عکس‌های یادگاری هیئت همراه و توقف لاریجانی در فرقه تظلم انگلیس در مرکز توسعه شانگهای همراه بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به چین، در بازدید رئیس مجلس از قطار سریع السیر شانگهای مشخص شد که این قطار ۴۳۵ کلیومتر بر ساعت سرعت دارد. سرعت این قطار نصف سرعت هواپیماست.

این قطار را چینی‌ها به کمک آلمان‌ها ساختند و اولین بار آنگلا مرکل آن را افتتاح کرد، هزینه بلیت این قطار مقداری بسیار است به همین سبب تعداد کمی از مردم  از آن استفاده می‌کنند در ساعت بازدید از این قطار این موضوع مشهود بود.

عکس‌های یادگاری هیئت همراه در برج مروارید شرق

همچنین در بازدید از برج مخابرات مروارید شرق بازار عکس‌های یادگاری هیئت همراه داغ بود به طوریکه گروه چندید بار متوقف شد.

توقف لاریجانی در قرفه تظلم انگلیس

در هنگامی که رئیس مجلس مرکز توسعه شهری شانگهای که سیر تاریخی فرهنگی این کشور از قرنها پیش تاکنون بررسی می کرد وقتی به قرفه تظلم انگلیس رسید توقف بیشتری کرد و با تامل بیشتری این قرفه را مورد بازدید قرار داد.

مردم چین چگونه زندگی می‌کنند

در این سفر نکات جالبی از زندگی مردم چین نمایان شد که بیان آن خالی از لطف نیست، مردم چین با آنکه جزء سه کشور دنیا می باشند اکنون با وجود دمای نزدیک صفر بعضی از نقاط این کشور دمای زیر صفر را دارد همچنان از لباس گرم استفاده می‌کنند و وسایل گرمایشی را به کار نمی‌گیرند و شبها با کاپشن می‌خوابند.

چین علی رغم اینکه بزرگترین صادرکننده جهان است بزرگترین واردکننده دنیا نیز است. این کشور همچنین مقدار بسیاری پسته، فرش و زیورآلات فقط از ایران به ارزش میلیون‌ها دلار وارد این کشور می‌شود.

همچنین مردم چین شبها حداکثر ساعت ۷ به خواب می‌روند که این امر نیز می‌توان به خصلت صرفه جویی در میان این مردم نسبت داد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.