از قیام امام حسین (ع) تا قیام امام زمان (عج)

۱۴م دیماه ،

گفت: قیام امام حسین (ع) الگوی بزرگ برای تمام نسل ها در طول تاریخ با انتخاب انسان ها برگزیده اولین گام در ماه محرم است حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) با خطبه و سخنرانی در ماه صفر با استناد به آیات قرآن و احیای دین اسلام هدف اصلی قیام عاشورا را تقویت و معرفی کردند.

وی با اشاره به بازتاب عاشورا در جامعه امروز افزود: با توجه به تضعیف باورهای مذهبی، افزایش میل به گناه تمایل به انجام جرایم، انحراف ها، آسیب ها و معضلات اجتماعی قیام عاشورا الگوی بزرگ و مناسب برای مقابله با آنها است.

مرتضوی در ادامه گفت:‌امام حسین (ع) با اولین گام، آگاهی از اتفاق، وقایع و اتفاق ها در طول تاریخ معرفی قیامشان، به عنوان سرآغاز، مبدأ و بزرگترین الگو در طول تاریخ، زمینه را برای قیام امام زمان (عج) مهیا ساختند.

وی با اشاره به اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا گفت: حضور انسان ها برگزیده در زمان قیام عاشورا، حمایت مسلمانان و منتظران از قیام امام زمان (عج) پرهیز از گناه، جرایم، انحراف ها، آسیب ها و معضلات اجتماعی تقویت باورهای مذهبی با ایجاد زمینه حضور امام زمان (عج) از اهداف قیام امام حسین (ع) است.

مرتضوی در پایان در خصوص وظایف مسلمانان در ایجاد زمینه قیام امام زمان (عج) افزود: در زمان واقعه عاشورا اشخاص به بهانه های مختلف سعادت حضور در قیام امام حسین (ع) را از دست دادند امروز نیز با تقویت باورهای مذهبی و پرهیز از گناه به پشتوانه قیام امام حسین (ع) باید زمینه را برای قیام امام زمان (عج) مهیا سازیم./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.