از نقش وکیل الدوله ها در نابسامانی های اقتصادی تا اقدام یک خبرگزاری برای جبران اشتباه

مجله مهر: پایگاه های خبری کشور همواره به مسائل جدیدی علاقه نشان می دهند و یا به مسائل روزمره نیز با دیدی متفاوت می نگرند. نگاه اجمالی روزانه به مسائلی که این سایت ها به آنها علاقه نشان می دهند شاید یکی از علایق روزمره وب گردها و رسانه خوان ها باشد.
مجله خبری مهر، قصد دارد با گزینش خبرهای مهم این رسانه ها که در ادامه آنها را می بینید، مخاطبان خود را در هر روز از رویکردهای پایگاه های خبری کشور به صورت آگاه کند.

 

_ همدستی وکیل الدوله‌ها در نابسامانی‌های اقتصادی
ابوالقاسم رئوفیان، رئیس ستاد انتخاباتی جبهه ایستادگی در دور نخست انتخابات مجلس نهم با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دیگر غیر قابل کتمان شده است و نیاز به توسل به آن برای پیروزی در انتخابات نیست به سایت فرارو گفت: وکیل الدوله هنوز هم حاضر نیستند چشم خود را باز کنند و به ناکارآمدی و ناتوانی دولت در حل مشکلات موجود اعتراف کنند.
وی در بخش دیگری از این گفتگو افزود: آن‌ها که سودای کسب کرسی‌های سبز مجلس را دارند باید بدانند که اکنون وقت و زمان اعتراف به حقیقت همدستی و شراکت با دولت درایجاد مشکلات معیشتی، نابسامانی‌های اقتصادی، گرانی و تورم است.

 

_ توصیه مهم آیت الله مهدوی کنی به جوانان تهران
سایت الف نوشت: آیه الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس جامعه روحانیت مبارز تهران به مناسبت برگزاری همایش جوانان جبهه متحد اصولگرایان، با اشاره به مشابهت شعارها و سخت شدن انتخاب راه صحیح، جوانان را به بصیرت و صبر توصیه کردند.

_ ۳ کاندیدایی که جریان انحرافی دوست ندارد نماینده شوند
سایت  در مطلبی که آنرا در ستون ویژه های خود قرار داد، از جلسه جدید حلقه انحرافی خبر داد و نوشت: این جریان در روز دوم تبلیغات لیستی را منتشر و توزیع کرد و از حامیان خود خواست که به این لیست رای دهند. اگر چه بسیاری از چهره های اصولگرا از طیف های مختلف قرار گرفتن نام خود در این لیست را تکذیب و اعلام کردند که این اقدام بدون هماهنگی ایشان صورت گرفته است.

در همین حال خبرهای دیگر از فعالیت های جریان انحرافی در انتخابات حاکی از این است که این جریان علاوه بر تفرقه انگیزی میان نامزدها بویژه اصولگرایان تلاش می کند تا تعدادی از نمایندگان عدالت خواه به مجلس راه نیابند.

در این باره هفته گذشته یکی از اعضای حلقه اصلی انحراف در جلسه ای با تعدادی از عوامل رسانه ای خود از آنان خواسته تا با حمله به سه نماینده شاخص مجلس، (احمد توکلی، علیرضا زاکانی و الیاس نادران)، و سیاه نمایی علیه آنان مانع رای مردم به این افراد و ورود آنان به مجلس نهم شوند.

درباره علت حساسیت جریان انحرافی به این سه نفر گفته شده که آنها بیشترین مخالفت را در مجلس با جریان انحرافی و اهداف شوم آنان برای انحراف دولت داشته اند و همچنین منتقدترین نمایندگان نسبت به تندروی های برخی دولتی ها بوده اند. افشای پشت پرده جریان انحرافی، ایستادگی در مقابل خانشه نشینی احمدی نژاد و افشای برخی زد و بندها و مدارک جعلی و تقلبی افراد نشان دار از دیگر علل مخالفت صریح این جریان عنوان شده است.

عضو حلقه اصلی انحراف از رسانه های وابسته به خود خواسته تا بطور جدی در یک هفته مانده به انتخابات در نقد –بخوانید تخریب- کاندیداهای عدالت خواه و تحول خواه بکوشند چرا که به گفته وی “هر کسی وارد مجلس شود بهتر از این سه نفر است”.

به گزارش جهان طی روزهای گذشته تخریب ها علیه کاندیداهای شاخص جریان تحول خواه شدت گرفته تا آنجا که برخی افراد متعهد که سوابق انقلابی نیز دارند ناخواسته با جریان های انحرافی و فتنه گر همراه شده اند.

_ روایت محسن رضایی از وحدت
سایت تابناک صحبت های محسن رضایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند را منتشر کرد.
به گزارش تابناک، محسن رضایی با بیان اینکه منشا بسیاری از دعواهای سیاسی امروز در داخل کشور را بی برنامگی و بیکاری شماری از سیاسیون می دانم اظهار داشت: البته این عده در توجیه کار خود از مفاهیمی چون دین یا آزادی استفاده می کنند.

رضایی افزود: اختلاف و رقابت سیاسی در جامعه نشاط ایجاد می کند اما نزاع علامت بی برنامگی و ضعف است اگر عقلانیت باشد اختلافات موجب پیشرفت خواهد بود و هیچگاه تبدیل به نزاع و درگیری نمی شود. یعنی اختلافات در چارچوب عقلانیت از مرز نزاع و دعوا عبور نمی کنند.

_ رسایی: ما خدا را شکر می‌کنیم که مواضعمان با مطالبات رهبر انقلاب تطبیق می‌کند!
حمید رسایی در بخشی از میزگردی که سایت رجا نیوز با حضور وی، کوچک زاده و حجت الاسلام روانبخش برگزار کرده، گفته است: به این نکته هم اشاره کنم که ما خدا را شکر می‌کنیم که مواضعمان با مطالبات رهبر انقلاب تطبیق می‌کند. در خرداد ۸۹ که رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مطرح کردند، در اردیبهشت خود من در مجلس در این باره نطق کرده بودم و در آن نطق به این موضوع اشاره کرده بودم که مجلس زمانی می‌تواند نظارت شفاف بر جاهای دیگر داشته باشد که اول خودش شفاف شده باشد و ما تا خودمان اقدام به شفافیت خودمان نکنیم و بر خودمان نظارت نداشته باشیم، جاهای دیگر را نمی‌توانیم به شفافیت وادار کنیم.

_ آیا نمایندگان مدافع دولت، مسئولیت خود در ایجاد تورم شدید را بر عهده می گیرند؟
سایت الف همچنین در بخشی از یادداشتی به قلم توحید برزگر، نوشت: در حالیکه جمعی از نمایندگان اصولگرا که همینک زیر چتر عنوان جبهه متحد اصولگرایان گردهم آمده اند در موقعیت های مختلف و با درجات شدت گوناگون، در مقابل طرح های اقتصادی دولت موضع تسلیم نداشته و به بررسی و نقد آن پرداخته و دولت را از خطرات و اشتباهات موجود در این طرح ها برحذر داشته اند، درست در نقطه مقابل، گروهی از همان ابتدای تشکیل دولت آقای احمدی نژاد، موضع حمایت یا سکوت در مقابل بودجه های تورم زای دولت و انتقاد و حمله به منتقدان اقتصادی دولت را سرلوحه کار خود قرار داده و در بسیاری از مواقع، هشدارهای انذار دهندگان را به تمسخر گرفتند.

موج اول هشدارهای اصولگرایان مجلس که همراه با تنظیم اولین بودجه های انبساطی در دولت اول احمدی نژاد آغاز شد، با سکوت یا حمایت طیف موسوم به رایحه خوش از این لوایح همراه شد.
در بخش دیگری از این یادداشت همچنین می خوانیم: اینک، تاثیرات تلخ تخلفات در اجرای هدفمندکردن یارانه ها در حال مشخص شدن است و قیمت ها شیب تند به خود گرفته و در حالی که تورم سالانه در حال نزدیکی به اتفاقات سال ۸۷ است، افزایش قیمت اقلام مورد نیاز مردم در برخی اقلام از ۱۴۰ درصد نیز فراتر رفته است.

و این بار نیز دقیقا مانند دور پیش افزایش قیمت ها، نمایندگان حامی دولت در قبال مسئولیت خود در قبال مشکلات اقتصادی ناشی از اشتباهات دولت سکوت کرده اند و امیدوارند که همانند گذشته، دور تند اتفاقات و برخی لغزش های حافظه جمعی، فرصت سوال و مطالبه افکار عمومی از آنها را بگیرد. یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو…

_ نظر مصباحی مقدم درباره خط قرمز جبهه پایداری
سایت خبرآنلاین روایت جالبی را در مورد خط قرمزهای جبهه پایداری به نقل از حجت الاسلام مصباحی مقدم، نماینده اقتصاددان مجلس منتشر کرد.
مصباحی مقدم در بخشی از مصاحبه خود با این رسانه می گوید: خط قرمز اعضای جبهه پایداری «شخص» آقای احمدی نژاد است نه گفتمان او. این دوستان، آقای احمدی نژاد را «مطلق» قبول دارند و هر کس از ایشان انتقاد کند، به خط قرمز آنها تبدیل می شود و او را کنار می گذارند. اینکه می گویند ما آقای احمدی نژاد را منهای مشایی قبول داریم، به نظرم نوعی پوشاندن واقعیت است. آنها هر کس راکه از آقای احمدی نژاد حمایت کند و احیانا اشتباهات ایشان را رسانه ای نکرده و سکوت کند، جزو دایره خودشان تلقی می کنند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم همچنین در بخش دیگری از مصاحبه خود درباره برداشت رئیس جمهور از قانون می گوید: از نظر رئیس جمهور قانون گذاری چیزی است که مجری می پسندد! نگاه آقای احمدی نژاد این است که دولت کار می کند و مجلس پشت سر دولت، در حوزه قانون گذاری و نظارت حمایت کند.
رئیس جمهور معتقد است مجلس به عنوان ریل گذار کشور نباید تصمیمش را مستقل از نظر دولت که لکوموتیو ران است، انجام دهد و اگر با لایحه ای موافق نیست آن را برگرداند، آن وقت دولت خودش می داند که چگونه عمل کند.

_ جمله ای که امام(ره) درباره آیت الله مهدوی کنی گفتند
سایت جهان با انتشار یادداشتی از محمدحسن میرلوحی، به نقل قول مستند وی از امام راحل پیرامون آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد و نوشت: حضرت امام خمینی(ره) درباره آیت الله مهدوی کنی فرموده بودند: «وزارت کشور از وزارتخانه‏هاى بسیار وسیع است و بحمد اللَّه در رأسش هم آقاى مهدوى واقع شدند که خوب ما از سابق ایشان را ارادت داشتیم و حالا هم ارادت داریم و بعدها هم ارادت خواهیم داشت به ایشان.

_ سود فیلم ۳۰۰ بیشتر از سود یکساله ایران خودرو
سایت ممتازنیوز در گزارش خبری مطوّلی درباره اهمیت اقدامات فرهنگی و تلاش های دشمن در هجوم نرم، پیرامون فیلم موهن ۳۰۰ نوشت: شاید کمتر کسی بداند سود فیلم ۳۰۰ بیش از سود یکسال شرکت ایران خودرو بوده است. یا یکی از سریال های شبکه خانگی حدود ۴۰ میلیارد تومان فروخته باشد. و یا کتاب “دا” بیش از ۹ میلیارد تومان فروش داشته است. مجموع فروش سه گانه اخراجی ها در سینما و شبکه خانگی بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

این سایت خبری در بخش دیگری از گزارش خود در این باره تصریح کرد: قبل از اینکه سربازان آمریکایی در سال ۲۰۰۳ مردم عراق را بکشند، جوانان و نوجوانان منطقه در بازی های رایانه ای ساخت آمریکا، به مردم عراق شلیک می کردند. چندی پیش آمریکایی ها بازی میدان نبرد ۳ را همزمان با گزارش آمانو درباره فعالیتهای هسته ای ایران منتشر کردند. در این بازی به طور مستقیم به تهران حمله می شود تا مانع از انفجارهای هسته ای در شهرهای اروپایی شود. همان طوری که فیلم های روز استقلال، ۲۰۱۲، آرماگدون، ایکس من، بتمن، چهار شگفت انگیز، اسپایدرمن و … غرور و عزت ملی آمریکا را به نمایش می گذارد، فیلم های ۳۰۰، قفسه درد، اسکندر، پرسپولیس، کشتی گیر، سنگسار ثریا، فحشا زیر چادر و … فرهنگ و امنیت ملی ما تهدید می کنند. امروزه کشورهای غربی به جای اینکه به کشورهای دیگر سرباز اعزام کنند و قلب مردم را هدف قرار دهند، با فرستادن محصولات فرهنگی مغز مردم را هدف قرار می دهند.

_ نظر همسر شهید مطهری درباره علی مطهری / علی اهل باج دادن نیست
سایت خبری فردا در مطلبی، صحبت های همسر شهید مطهری درباره فرزندش، علی مطهری را منتشر کرد.
همسری شهید مطهری می گوید: شما کسی را ضد ولایت فقیه معرفی میکنید که اخیرا مراجع و بزرگانی مثل آیت الله صافی، آیت الله مکارم و آیت الله مقتدایی از مواضع او علنا تمجید کردهاند. پس اینها همه ضد ولایت فقیه هستند؟ این سخنان مرا به یادتهمتهایی که به شهید مطهری می زدند انداخت که اتفاقا خیلیهایش از طرف انقلابیهای مسلمان بود.

در بخش دیگری از صحبت های همسر شهید مطهری آمده است: او انتخاب بشود یا نشود کار بزرگی انجام داده و نماینده بودن را عملا معنا کرده است. ولی آیا حق ندارم که از سیل تهمتهای ناروا به فرزندم که افکار او را از نزدیک میشناسم ناراحت باشم؟ وقتی فهمیدند علی آقا اهل معامله و باج نیست و تطمیع فایده ندارد و چون شجاع است تهدید هم فایده نکرد، تنها راهشان تخریب و تهمت بود و دیدید در شب انتخابات چه کردند. البته دقیقا میدانم چه کسانی آن پیامک رذالت آمیز را طراحی و در شب انتخابات در حجم بسیار وسیع منتشر کردند و به او دروغ بستند.

 

_ کوچک زاده: رسیدگی به پرونده اختلاس «سیاسی» و برای ضربه به دولت است!

سایت فردا در خلال گزارشی که از مناظره کوچک زاده و باهنر منتشر کرد به نقل از کوچک زاده نوشت: پرونده سه هزار میلیاردی یک چیز سیاسی است. گفته اند سه هزار میلیارد بعدا رئیس بانک مرکزی گفتند ۲۸۰۰ هزار میلیارد است. بعد گفتند بابت ۱۶۰۰ هزار میلیارد وثیقه است. من می گویم از سال ۸۰ که فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی صادر شد تا امروز هیچ مفسد دیگری نبود که به این شکل مطرح کنید! حالا بایستید ببینید که آیا از این پرونده واقعا ریشه فساد در می آید یا منافع سیاسی عده ای برای مشبه کردن چهره دولت در این زمینه هم!

کوچک زاده همچنین درباره بحث سوال از رئیس جمهور به باهنر گرفته است: ما سوالی نداشتیم که بخواهیم قانع شویم! سوالاتی که شما مطرح می کردید را ما شنیده بودیم، جواب های رئیس جمهور را هم شنیده بودیم. من اعتقاد ندارم آقای احمدی نژاد حریم نگه نمی دارد اما شما (طراحان سوال) که اعتقاد دارید احمدی نژاد حریم نگه نمی دارد، چرا به او تریبون داید که هر چه می خواهد بگوید؟ دروغ هم نگفت! حالا حتما باید با ادبیات فاخری که مد نظر شما است حرف بزند، او با ادبیات مردمی حرف می زند.

_ اقدام یک خبرگزاری برای جبران اشتباه

خبرگزاری دانشجو در مطلبی با عنوان اصلاحیه و عذرخواهی از دکتر زاکانی اینطور نوشت:
گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو”، در پی انتشار خبری در خبرگزاری دانشجو مربوط به سخنرانی آقای دکتر زاکانی در جلسه با مسوولان بسیج دانشجویی با عنوان «روایت زاکانی از جلسه حدادعادل با رهبر انقلاب درباره وحدت اصولگرایان» و اصلاحیه بعدی آن و نیز جوابیه این خبرگزاری به پیامک جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مبنی بر « تحریف سخنان زاکانی»، وی نسبت به انتشار این مطالب در خبرگزاری دانشجو اعتراض کرد.

لذا جلسه ای با حضور مسئولین مربوطه و مدیر مسئول خبرگزاری تشکیل شد و به فایل صوتی جلسه مذکور مراجعه و مشخص گردید نظر وی مبنی بر وقوع برخی اشتباهات فاحش در انعکاس سخنرانی صحیح بوده است و به دلیل عدم مراجعه به فایل صوتی برخی تحریف ها به صورت ناخواسته اتفاق افتاده و در چند جای دیگر نیز قلب معنا شده است.

لذا خبرگزاری دانشجو ضمن تاکید بر صداقت گفتار و رفتار دکتر زاکانی بر اساس تکلیف و تعهد انقلابی خویش وظیفه خود می داند از دکتر زاکانی و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به دلیل انتشار اخبار ناقص و قلب واقعیت سخنرانی وی و نیز واکنش در جوابیه عذرخواهی کند.

خبرگزاری دانشجو برای جبران این اشتباه خود که ناخواسته و غیرعمد بوده است بزودی متن کامل جلسه مذکور را منتشر خواهد کرد.

امیدواریم این روحیه بسیجی در پذیرش اشتباه و خطا سرمشق سایر رسانه ها نیز قرار گیرد و از تمام رسانه ها و مطبوعات که خبر مذکور را منبع خود قرار داده اند درخواست می شود که اخبار خود را اصلاح کنند.

_ آزمون بزرگ اصولگرایان از نگاه آیت الله کعبی
خبرگزاری رسا صحبت های آیت الله کعبی در درس خارج فقه الحکومه ایشان را منتشر کرد.
آیت الله کعبی در بخشی از صحبت های خود با بیان اینکه از مردم انتظار می‌رود با همان همت مرحله اول در این مرحله نیز شرکت کنند، رقابت در مرحله دوم انتخابات مجلس را عمدتا بین اصولگرایان دانست و گفت: جریان فتنه، انحراف و فساد در مرحله نخست انتخابات مجلس توسط مردم پس زده و رانده شد.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان در آزمونی بزرگ قرار گرفته‌اند، یادآورشد: ممکن است دشمنان و فتنه گران و منحرفان فتنه‌ای ایجاد کنند که کلید و جرقه اصلی آن ایجاد اختلاف و تنازع و تخریب در میان اصولگرایان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اینکه به نام رقابت انتخاباتی، اصولگرایان دست به تخریب بزنند ضمن اینکه عملی مذموم است، باعث هدر رفتن قدرت، امکانات و فشل شدن می‌شود و اگر پیروزی یک گروه از جریان اصولگرا تؤام با تفرقه اصولگرایان باشد تداوم نمی یابد.

آیت الله کعبی به مسئله گرانی نیز اشاره کرده و گفته است: مساله گرانی یک دغدغه عمومی است و دولتمردان باید به گونه ای برنامه‌ریزی و بر بازار نظارت کنند که مشکلی متوجه مردم نشود.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.