از پرونده واردات خودرو لوکس چه خبر؟

۰۵ تیرماه ۱۳،

 از پرونده واردات خودرو لوکس چه خبر؟

از پرونده واردات خودرو لوکس چه خبر؟

ممتازنیوز: رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی درخصوص پرونده واردات خودورهای لوکس با ارز مرجع و روند بررسی آن توضیحاتی ارائه کرد.

محمدعلی پورمختار با تکذیب بعضی خبرهای انتشار یافته در خصوص تخلف یک میلیارد دلاری بانک مرکزی در پرونده واردات خودروهای گفت: هیچگاه بحث عدد و رقم این چنینی مطرح نشده است و موضوع از ابتدا این بود که خودروهای وارد شده در گمرک در یک برهه زمانی به افزایش قیمت دلار و قیمت خودرو در داخل برخورد کردند.
وی ادامه داد: در همین زمان و از همان چند ماه پیش کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری موضوع جلسات خود را با مسوولان مختلف برگزار کرد که راجع به نحوه ترخیص خودرو و با توجه به آنکه قیمت در داخل حدود ۲٫۵ برابر اضافه شده، در خصوص گرفتن حقوق دولتی و عوارض مربوطه و از طرفی مابه التفاوت نرخ ارز مرجع با ارز آزاد که ۲ هزار تومان می‌شد، اینطور تصمیم گرفته شد که اگر قرار است سودی از فروش قیمت آزاد برده شود مالیات این سود نیز باید توسط واردکنندگان پرداخت شود.
به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بحث‌های مفصل و توافق‌های صورت گرفت اما این موارد اجرایی نشد که در حال حاضر نیز گزارش این پرونده برای قرائت در صحن آماده است که به هیات رییسه ارجاع خواهد شد.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.