از ۲۰ نوزاد برای حضور در مقابل دوربین استفاده کردیم/تصویربرداری همچنان ادامه دارد

تهیه کننده سریال«خداحافظ بچه»:

سینماپرس-گروه تلویزیون/ تهیه کننده سریال تلویزیونی «خداحافظ بچه» از حضور ۲۰ نوزاد در مقابل دوربین این سریال خبر داد و گفت: کار تصویربرداری از کودکان برای گرفتن صحنه های مورد نظر در این سریال بسیار سخت بود.

داوود هاشمی، با بیان این مطلب که «قسمت پایانی سریال «خداحافظ بچه» یک شنبه شب بر روی آنتن می رود» افزود: «خداحافظ بچه هنوز هم تصویربرداری می شود و گروه در حال گرفتن تصویرهای قسمت پایانی هستند».

وی در خصوص نوزادان به کار گرفته شده در طول سریال افزود: در طول این مجموعه حدوداً از ۲۰ نوزاد استفاده شده که این کودکان توسط مجموعه هایی که مسوولیت تامین هنرور برای سریال را به عهده داشتند تامین شد.

وی با اشاره به سختی ساخت سریال با نوزادان افزود: به دلیل اینکه به سختی می توان با نوزادان ارتباط برقرار کرد کار با آنها برای گرفتن صحنه هایی که مورد نظر سازندگان است مشکل ساز بود.

تهیه کننده سریال«خداحافظ بچه» تصریح کرد:در بعضی از صحنه های فیلم برداری که هوا گرم بود و کولرها مشکل داشت و یا امکان استفاده از وسایل خنک کننده وجود نداشت چند نفر مأمور می شدند تا به باد زدن و خنک کردن کودکان بپردازند.

وی ادامه داد: زمانی که نوزادان گرم و یا سردشان می شد بی تابی می کردند که این مسئله منجر به تعطیلی فیلم برداری می شد.

هاشمی در پاسخ به اینکه برای استفاده از کودکان ویژگی های خاصی را مدنظر داشته اند توضیح داد:برای هر سکانس کودکی با مشخصات ظاهری خاصی مدنظر بود مثلاً در سکانسی که لیلا و مرتضی برای دریافت بچه به بهزیستی مراجعه کردند کودکی را که چشمان سبزی داشت را به دلیل شباهت به رنگ چشمان مرتضی انتخاب کردند.

وی افزود: ما از بین ۱۵ تا ۲۰ بچه یکی را انتخاب می کردیم. ملاک ما بری انتخاب کودکان این بود که در وهله اول بچه پسر باشد زیرا که قرار بود این پسر میراث دار و ادامه دهنده نسل این دو خانواده باشد که از آن طرف هم ندیده ننه نصرت است و چشم امید یک خانواده به این فرزند است.

این تهیه کننده تلویزیون درخصوص نحوه قرارداد با این نوزادان پاسخ داد:برای همه نوزادان قرارداد بسته شده و هرکدام از آنها مبلغی به میزان ۴ الی ۵ برابر هنرورها یعنی حدود ۶۰ الی ۷۰ هزار تومان روزانه دریافت می کنند که این مبلغ علاوه بر هزینه سرویس و نگهداری و ایاب و ذهاب آنها و خانواده هایشان هست زیرا که خانواده آنها نیز برای مراقبت و نگهداری از آنها بر سر کار می آیند.

هاشمی معتقد است: طول کشیدن تصویربرداری و کار فیلم برداری «سریال خداحافظ بچه» برای این بوده است تا یک پایان بندی خوب داشته باشیم. ما برای هر پلان دو برداشت داشتیم تا برای تدوین کار راحت تر باشد و دست تدوینگر برای انتخاب باز باشد اما این به این معنی نیست که بر اساس فیلم نامه کار نکردیم.

وی در پایان با اشاره به مقید بودن افراد گروه برای پیروی از فیلم نامه خاطزنشان کرد:در طول کار همه گروه باید طبق عین متن فیلم نامه پیش می رفتند و حتی یک کلمه از آن هم نباید جابه جا می شد.

انتهای پیام/ع.ت ـ ب. ب

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۶۱۱۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.