اساسنامه شرکت زیرساخت تایید شد

شورای نگهبان اصلاح اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست و آن را تایید کرد.
به گزارش (ایسنا)، مجید خباز – سرپرست دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت – با اعلام این مطلب اظهار کرد: بر اساس، ماده دو اساسنامه که شرح وظایف شرکت را تعریف می‌کند، شبکه مادر مخابراتی را مجموعه‌ای از سیستم‌های شبکه زیرساخت راه دور شامل: شبکه بین استانی، بین مراکز استان ها، شهرها و مناطق خاص و شبکه بین‌الملل مخابرات کشور تعریف می‌کند.
خباز در ادامه شبکه بین‌الملل مخابرات کشور را مجموعه‌ای از شبکه مایکروویو ، شبکه اصلی فیبر نوری بین استانی و مناطق خاص، شبکه بین آن‌ها و ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌یی مخابراتی مرتبط با زیرساخت ، مراکز سوییچینگ راه دور بین استانی و بین‌المللی مداری و بسته‌یی تعریف کرد.
وی در ادامه افزود: براساس این ماده،شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه تامین ظرفیت‌های انتقال و راهیابی ترافیک راه دور و بین‌الملل، پشتیبانی و مدیریت هر نوع ترافیک صوت، تصویر و داده مورد نیاز کشور را برای اپراتورها، متقاضیان دولتی و غیر دولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی در محدوده بین استانی و مناطق خاص را بر عهده دارد.
خباز توضیح داد: در این ماده منظور از شهرها و مناطق خاص، مراکزی است که به دلیل اهمیت، علاوه بر مراکز استان، زیرساخت به نمایندگی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در آنجا نیز حضور داشته باشد.
سرپرست دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: از دیگر مفاد اصلاح شده اساسنامه این شرکت می‌توان به تغییر ترکیب اعضای مجمع عمومی و همچنین افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.