اسامی ۴ دستگاه موظف به تدوین بودجه ریزی عملیاتی اعلام شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اسامی چهار دستگاه موظف به تدوین بودجه ریزی عملیاتی در سال ۹۳ را اعلام کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، سازمان ثبت احوال و سازمان بهزیستی کشور مکلف به اجرای این برنامه خواهند بود.

محمد کردبچه امروز در هم اندیشی اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد گفت: چهار دستگاه برای بودجه ریزی عملیاتی در سال ۹۳ انتخاب شده اند.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، وزارت آموزش و پرورش در سطح مناطق، وزارت بهداشت، سازمان ثبت احوال و سازمان بهزیستی کشور در سطح مراکز توانبخشی را ۴ دستگاه مذکور اعلام کرد و گفت: این چهار دستگاه باید فرم های مربوطه شماره ۱ و۲ را تکمیل کنند.

کردبچه افزود: فرم شماره ۱ برآورد شاخص های عملکرد سال ۹۳ بر حسب برنامه و محصول (خدمت یا کالا) و فرم شماره ۲ برآورد اعتبارات هزینه ای و هزینه تمام شده فعالیت های دستگاههای اجرایی در سال ۹۳ است.

وی ادامه داد: سایر دستگاهها لازم است که فقط فرم های شماره یک را تکمیل نمایند اما این بدان معنا نیست که سایر دستگاهها نمی توانند سال ۹۳ بودجه ریزی عملیاتی را اجرا کنند و هر دستگاهی که بخواهد می تواند فرم شماره ۲ را نیز تکمیل نماید.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ها قر ار بود که در سال سوم اجرای بودجه ریزی عملیاتی، این بودجه ریزی در تمام دستگاهها اجرایی شود که سال ۹۳ سال سوم است اما موفق به اجرای این بودجه ریزی در سال مذکور نخواهیم شد و بنابراین یک سال به تعویق می افتد و به سال ۹۴ موکول می گردد که البته همزمان با سال پایانی برنامه پنجم توسعه نیز است.

وی با تاکید بر اینکه لایحه بودجه سال ۹۴ کاملا مبتنی بر عملکرد خواهد بود، افزود: از سال ۸۷ روش بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در کشور کنار گذاشته شد.

کردبچه خاطر نشان کرد: تا پایان بهمن ماه سال ۹۱ معادل ۸ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبارات بودجه بود که در اسفندماه به یکباره به ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.