اسباب‌کشی «قهوه‌تلخ» ی‌ها به «ویلای من»

۳۰ آبان ،

خبر کلید خوردن سریال تازه مهران مدیری در شبکهٔ نمایش خانگی، بسیار زود به خبر اول پایگاه اینترنتی‌ها و رسانه‌های خبری تبدیل شد، اما نکته‌ای که بسیار از رسانه‌ها به آن توجه نکردند و فقط در ذهن مخاطبان ماند، ‌ این بود که پروندهٔ «قهوه تلخ» هنوز باز است و مهران مدیری بدون توجه به پایان تلخِ «قهوه تلخ» به سراغ «ویلای من» رفته است.

‌ تیم بازیگران، نویسندگان و کارگردان «قهوه تلخ» بدون حضور برادران آقاگلیان، این بار به سراغ «ویلای من» رفته‌اند تا یک بار دیگر شانس خود را در نمایش خانگی امتحان کنند، اما در حالی که همهٔ گروه سازندهٔ «قهوه تلخ» به «ویلای من» رفته‌اند، مشخص نیست سرنوشت بخش‌های پایانی این سریال چه خواهد شد و آیا بعد از دو سال، پروندهٔ این سریال پرحاشیه بسته خواهد شد یا علیرغم اسباب‌کشی تیم سازندهٔ به «ویلای من»، همچنان باز خواهد ماند.

«قهوه تلخ» و سری اول «قلب یخی» (به کارگردانی محمد حسین لطیفی) دو تجربهٔ ناموفق نمایش خانگی در توزیع و جلب اعتماد مخاطبان بودند. ماجرای شکایت مخاطبان از دریافت نکردن جایزه‌هایی که در قرعه‌کشی‌های «قهوه تلخ» برنده شده‌اند و گله‌های‌گاه و بی‌گاه عوامل سریال هم از توفیق کم «قهوه تلخ» در حفظ مخاطبان خبر می‌دهد تا مهران مدیری این بار تیمش را به سراغ یک کار تازه ببرد و سعی در جلب دوباره‌ و حتی چندبارهٔ اعتماد مخاطبان داشته باشد.

همهٔ این‌ها در حالی‌ است که برادران آقاگلیان، همچنان به سکوت طولانیشان در قبال «قهوه تلخ» و بی‌اعتمادی مردم به نمایش خانگی ادامه می‌دهند و از سوی دیگر، سایر عوامل و دست‌اندرکاران سریال هم در گفت‌وگوهای مختلف سعی می‌کنند خود را از حواشی و مشکلات «قهوه تلخ» مبری و نقش تهیه‌کنندگان و ارشاد را در انجام نشدن تعهدات این سریال به مخاطبان و توزیع نامناسب آن پررنگ کنند. حتی آن‌ها تاکید می‌کنند اگر مخاطبان «قهوه تلخ»، جایزه‌شان را نگرفته‌اند ما هنوز دستمزد نگرفته‌ایم.

***

با این حال مهران مدیری به عنوان یکی از مطرح‌ترین کارگردان طنز ایران که به اعتبار او، «قهوه تلخ»، حداقل در چند قسمت اول فروش خوبی در نمایش خانگی داشت، این‌ بار ریسک کرده و قصد دارد با سریال تازه «ویلای من» یک بار دیگر به نمایش خانگی بیاید؛ نمایش خانگی که بخشی از اعتبارش و البته بخشی از کم‌رونقی و بی‌اعتباری این‌ روز‌هایش را مدیون اوست.

به همین سبب هم باید صبر کرد و دید مردم (مخاطبان) به کار تازهٔ مهران مدیری که مدت بسیاری است با تلویزیون کنار نمی‌آید، بی‌مهری می‌کنند یا امضای مدیری پای یک سریال تازه با وجود پروندهٔ باز «قهوه تلخ» می‌تواند آن‌ها را با نمایش خانگی آشتی دهد

منبع : ایسنا

سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.