اسباب بازی هایی که کودکان را چاق می کنند!

خبرگزای آریا- مواد شیمیایی دی اتیل هگزیل فتالات به کار رفته در ساخت اسباب‌بازی‌های پلاستیکی و پستانک‌ها می‌توانند در آینده منجر به ایجاد چاقی در کودکان شوند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،   به نقل از نشریه‌ی انجمن جامعه غدد درون ریز هوستون، محققان کره جنوبی با بررسی میزان ماده شیمیایی دی اتیل هگزیل فتالات در خون ۲۰۴ کودک ۶ تا ۱۳ ساله دریافتند که کودکان با بالاترین میزان غلظت این ماده شیمیایی تا ۵ برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر چاقی قرار می‌گیرند.
براساس این گزارش محققان افزودند: با وجود دریافت کالری یکسان و میزان فعالیت بدنی مساوی در کودکان مورد مطالعه، تعداد ۱۰۵ نفر از آنها چاق و ۹۹ کودک دیگر وزنی نرمال داشتند و این به علت وجود مقادیر بیشتر ماده دی اتیل هگزیل فتالات در خون کودکان چاق بوده است.
نتایج حاصل از این گزارش می‌افزاید: بروز غلظت‌های بیشتر ماده شیمیایی دی اتیل هگزیل فتالات در خون کودکان، احتمالاً با کاهش اثر آندروژن و اختلال در عملکردهای تیرویید موجب افزایش BMI‌ و در نتیجه چاقی کودکان می‌شود.
گفتنی است: پیش‌تر نیز دانشمندان وجود اثرات غلظت‌های بالای فتالات را در بروز تولد نوزادان با وزن کم ، مشکل باروری در مردان و حساسیت و اگزما در کودکان را به اثبات رسانیده بودند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.