اسب آبی خانگی صاحبش را کشت +عکس

یک اسب آبی خانگی در آفریقای جنوبی مرگ مرد کشاورز را رقم زد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، جسد این کشاورز بدشانس، تکه و پاره در رودخانه پیدا شد، او بر اثر گازگرفتگی‌های پی‌درپی اسب آبی ، جان باخته بود.

ماریوس الس، ۴۰۰ هکتار زمین، در نزدیکی کلکسدرف، در شمال غربی آفریقای جنوبی داشته و در آن ۲۰ گونه از حیوانات عجیب و غریب، از جمله زرافه و اسب آبی ، نگهداری می​کرده است.

وی از میان آنها، علاقه ویژه‌ای به هامفری‌ها نژادی از کرگدن‌ها داشته و در مصاحبه‌ای قبل از مرگش، گفته بود که نگهداری سگ و گربه و حیوانات اهلی، اصلاً برایم جذاب نیست. همیشه دوست داشته‌ام با خطرناک‌ترین حیوان در آفریقا، ارتباط دوستانه برقرار کنم.

ماریوس اسب آبی ‌ها را وقتی ۵ ماهه می‌شدند، خریداری کرده و در زمین خودش، پرورش‌شان می‌داد، حتی دریاچه‌های ویژه‌ای برای آنها ساخته بود.

این حیوان که بیش از یک متر طول و یک تن وزن دارد، یکی از خطرناک‌ترین حیوانات در جهان است که با دندان‌های قوی و عظیم خود، می‌تواند اسکلت انسان را از هم متلاشی کند. اسب آبی ها با وجود جثه درشت و پاهای کوتاه، می‌توانند با سرعت۳۰ کیلومتر در ساعت بدوند.

تخمین‌زده شده که اینگونه از اسب آبی ‌ها، سالانه جان بیش از ۳۰۰ تن را در آفریقا می‌گیرند. آنها به طور ناگهانی به انسان‌ها حمله می‌کنند. تعدادشان در سراسر منطقه جنوب صحرای آفریقا، بین ۱۲۵ هزار تا ۱۵۰ هزار تخمین زده شده است. /ق پ


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.