اسب پرحاشیه در دانشگاه‌‌!

asb.jpg

یک گروه حمایت از حیوانات اعلام کرد که قصد دارد از دانشگاه ملی زیمبابوه به دلیل کشتن غیر انسانی سه اسب لاغر و بیمار با ضربات تبر و چاقو شکایت کند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از آسه آن، این شکایت از دانشگاه دامپزشکی دانشگاه ملی زیمبابوه صورت گرفته است که بنا به گفته این سازمان به دلیل عدم داشتن تخصص کافی، ‌وسایل کافی و داروهای مورد نیاز برای کشتن حیوان به صورت انسانی، باعث کشته شدن حیوانات به طور غیر انسانی شده است.

مسئولان دانشکده دامپزشکی دانشگاه ملی زیمبابوه در پی از این شکایت اعلام کردند که این دانشگاه چندی پیش چند اسب را از یک گاوداری ورشکسته خریده است اما بعدا متوجه شدند توانایی مراقبت از این حیوانات را ندارند.

در ادامه مسئولان دانشگاه که سعی در مبرا کردن خود از مسئولیت نگهداری از حیوانات داشتند اعلام کردند بخش مراقبت حیوانات دانشگاه به دلیل عدم توانایی در تهیه مواد غذایی و محل نگهداری تمیز برای اسب‌ها باعث بیماری و در نهایت از پای در آمدن حیوانات شده بود.

وی در پایان اعلام کرد رییس دانشگاه توانایی اداره این دانشگاه را ندارد.

گروه تحقیق و تفحص سازمان مراقبت از حیوانات روز گذشته در بازدید از دانشگاه زیمبابوه اقدام به کالبد شکافی اسب‌ها برای نتایج بیشتر شدند.

گفتنی است اوایل سال جاری دانشگاه ملی هراره بزرگترین دانشگاه‌ ملی این کشور برای بازسازی این دانشگاه از جمله تعمیر زیر ساخت‌های آب و برق دانشگاه مبلغ ۱۰ میلیون دلار اختصاص داده بود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.