استاد زبان فارسی دانشگاه آنکارا: زبان فارسی زبان شعر و ادب است

ˈ کیلان کیچ ˈ شنبه شب در آیین گشایش دوره پاییزه زبان فارسی مرکز آموزش زبان فارسی در آنکارا خطاب به دانشجویان گفت : دانشجویایی که قصد دارند با شعر و ادب ایران به ویژه با اشعار ˈ حافظ ˈ آشنا شوند ، باید بخوبی زبان فارسی را بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه در دانشکده ها و دانشگاه ها زبان های خارجی به صورت کلاسیک آموزش داده می شوند ، گفت : برای آموختن زبان های خارجی به ویژه زبان فارسی باید در مراکز آموزشی به تحصیل پرداخت.

استاد زبان فارسی دانشگاه آنکارا در ادامه به افزایش شمار دانشجویان ایرانی در مرکز آموزش زبان فارسی آنکارا اشاره کرد و گفت : زمانی بود که این مرکز آموزشی با چند دانشجو کار خود را آغاز کرد ولی اکنون از اینکه مشاهده می کنم شمار بسیاری در این مرکز به تحصیل اشتغال دارند ، خرسند هستم .

دوره پاییزه آموزش زبان فارسی با ثبت نام ۲۰۰ نفر از علاقه مندان به ادبیات فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا آغاز شد.

بدین منظور مراسمی شنبه شب در مرکز آموزش زبان فارسی در آنکارا با حضور ˈ بهمن حسین پور ˈ سفیر ایران در آنکارا ، ˈ ابوالحسن منفرد خلج ˈ رایزن فرهنگی کشورمان در ترکیه و شماری از دانشجویان این مرکز در سالروز گرامیداشت ˈ حافظ ˈ برگزار شد.

در این مراسم ابتدا ˈ مهدی هادی ˈ رییس مرکز آموزش زبان فارسی در آنکارا گزارشی از عملکرد این مرکز را به حاضران ارائه کرد و سپس برخی از دانشجویان ترک زبان فارسی ، اشعاری از حافظ را خواندند.

همچنین در این آیین اعلام شد که ۲۲ تن از دانشجویان زبان فارسی مرکز آموزش زبان فارسی ایران درترکیه برای آشنایی با فرهنگ و مردم کشورمان ، هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد و از شهرهای مختلف دیدن می کنند.

در این آیین ، که با نواختن موسیقی اصیلی ایرانی همراه بود ، دو تن از کارشناسان به تشریح نقاط دیدنی استان فارس و تاریخ خوشنویسی در کشورمان پرداختند.

۱۵۹۲خاورم **۲۳۰

انتهای پیام /*

Cultural@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.