استاد هندی: روز قدس موجب بیداری اسلامی درقبال مساله فلسطین شد

به گزارش ایرنا پروفسور ‘اخترالواسع’ استاد دانشگاه ملی اسلامی دهلی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: صهیونیست ها شهر بیت المقدس را اشغال کرده اند و این وظیفه همه مسلمانان جهان است که برای رهایی قبله اول مسلمین از چنگ صهیونیست ها تلاش کنند.

پروفسور اخترالواسع اظهارداشت: بصیرت و تدبیر امام خمینی (ره) که از پیش مشاهده کرده بود بدون ایجاد اتحاد بین مسلمانان جهان آزادی قدس شریف امکان پذیر نیست، موجب شد تا ایشان برای ایجاد اتحاد و هم آهنگی بین مسلمانان جهان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کند.

این دانشمند برجسته هندی گفت: مساله قدس شریف و فلسطین موضوعی است که همه مسلمانان باید برای حل آن متحد شوند و امام خمینی (ره) در این جهت اقدام بسیار موثری را انجام داد.

پروفسور اخترالواسع افزود: با تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز قدس، اکنون مساله قدس شریف و فلسطین زنده است و مسلمانان و نیز همه دوستداران عدل و انصاف و حامیان حقوق بشر با حمایت ازحق اساسی مردم فلسطین، رژیم صهیونیستی را برای آزاد کردن سرزمین های اشغالی زیر فشار قرار می دهند.

این استاد هندی که به عنوان کارشناس برجسته امور آسیای غربی شهرت دارد, ابراز امیدواری کرد که بیداری اسلامی که برگزاری روز قدس در سراسر جهان به گسترش آن کمک می کند, به آزادی قدس شریف از چنگ رژیم صهیونیستی منجر شود.

آساق**۲۱۶۱** ۵۸۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۶۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.