استاد واشقانی نقش مهمی در پیشبرد هنر خوشنویسی ایران داشت

دوشنبه ۱۵آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فضائلی در مراسم تشییع

استاد بزرگ خوشنویسی ایران؛ فتحعلی واشقانی در حلقه دوستان اعضای انجمن خوشنویسان تشییع شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، پیکر فتحعلی واشقانی فراهانی، صبح امروز از مقابل انجمن خوشنویسان شهر تهران و تالار وحدت بدرقه شد تا در واشقان واقع در اراک به خاک سپرده شود.

در ابتدای این مراسم داوود رواسانی؛ هنرمند خوشنویس و عضو هیات مدیره انجمن خوشنویسان ایران گفت: امروز در سوگ مردی نشسته‌ایم که استاد اخلاق، مذهب و مدنیت بود، شاگردان بسیاری را تعلیم داد و امروز اراک باید به خود ببالد که چنین استادی را به خود دیده است، استادی که امروز به تاریخ پیوست.

برادر زنده‌یاد واشقانی نیز در سخنانی از حضور همه هنرمندان خوشنویس در این مراسم تشکر نمود و ابراز امیدواری نمود که یاد برادرش برای همیشه در دل هنرمندان خوشنویس باقی بماند.

حسینجانی؛ فردی که رواسانی وی را هنرشناس نامید سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: سال‌هاست که استاد واشقانی را می‌شناسم و در شهر اراک خدمت وی می‌رسیدم،‌ او مردی نجیب و نژاده از خطه فراهان بود که خدمات بسیاری را به هنر خوشنویسی ایران نمود و ما در شهر اراک قدردان زحمات این هنرمند هستیم.

مهدی فضائلی؛ نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خوشنویسی در سخنانی درباره زنده‌یاد واشقانی گفت: من به عنوان نماینده وزارت ارشاد برای عرض تسلیت در این مراسم حضور دارم،‌ افتخار داشته‌ام که در خانواده‌‌ای هنرمند و اهل هنر خوشنویسی بزرگ شوم و به همین سبب با استاد واشقانی از سالیان دور آشنایی داشتم.

فضائلی با اشاره به نقش استاد واشقانی در ارتقاء هنر خوشنویسی ایران گفت: استاد واشقانی نقش بسزایی در پیشبرد هنر خوشنویسی ایران و در تأسیس انجمن خوشنویسان استان مرکزی داشت. این منطقه از کشور سرمایه‌های گران‌سنگی را به میهن تقدیم نموده است که استاد واشقانی یکی از این سرمایه‌هاست که از این خطه به پا خواست و هنر خوشنویسی را در استان مرکزی احیا نمود و بعد از آن نیز در تهران خدمات بسیاری را به این هنر داشتند.

مهدی فضائلی در خاتمه گفت: شرکت در این مراسم برای درک این عبارت است که بدانیم همه ما فانی هستیم و این فنا بودن را به چشم خود ببینیم و باقی ماندن ذات اقدس الهی را نیز احساس کنیم.

پیکر فتحعلی واشقانی فراهانی روی دست دوستانش و جمعی از هنرمندان خوشنویس بدرقه شد تا در واشقان واقع در شهر اراک به خاک سپرده شود.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.