استانداران سلیمانیه و اربیل عراق از طریق مرز شوشمی وارد کشور شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی،’بهروز محمد صالح’ استاندار استان سلیمانیه و ‘نوزاد هادی مولود’ استاندار استان اربیل عراق بهمراه هیاتی بلند پایه پس از ورود به کشور مورد استقبال رسمی فرماندار و فرمانده هان نظامی و انتظامی شهرستان پاوه در شمال غرب استان کرمانشاه قرار گرفتند.

استاندار سلیمانیه در بدو ورود به شهرستان پاوه در گفت وگویی هدف از سفر به کرمانشاه را شرکت در اجلاس استانداران استان های مرزی ایران و عراق و تعمیق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط و ارتباطات میان استان های کرمانشاه و سلیمانیه در زمینه های مرزی، بازرگانی و تجارت اعلام کرد.

‘بهروز محمد صالح’ در خصوص بازگشایی مرز شوشمی شهرستان پاوه برای تردد و تجارت بین دو استان کرمانشاه و سلیمانیه گفت: ما برای بازگشایی، تردد و تجارت از طریق مرز شوشمی شهرستان پاوه هیچ مشکل و ممانعتی نداریم.

وی افزود: در اجلاس استانداران، بطور قطعی در این خصوص برای بازگشایی مرز شوشمی و انجام ترددهای مرزی با مسوولان استان کرمانشاه بحث و گفت وگو خواهیم کرد زیرا معتقد هستیم بهترین، امن ترین و نزدیکترین مرز به استان سلیمانیه همین مرز شوشمی شهرستان پاوه است.

اجلاس استانداران استان های مرزی ایران و عراق روزهای سوم و چهارم تیر ماه جاری با حضور شش استاندار استان های سلیمانیه، اربیل، دیالی، میساط، واسط و بصره عراق و استانداران استان های آذربایجان غربی، خوزستان، ایلام، کردستان و کرمانشاه، به میزبانی استانداری کرمانشاه برگزاری می شود.

وزیر کشور، معاون امور بین الملل رییس جمهوری، معاونین وزیر کشور و برخی از معاونین وزارت امور خارجه کشورمان به همراه معاون امور استان های وزارت کشور عراق در این اجلاس حضور دارند.ک/۳

۷۴۴۸/۵۶۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۷۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.