استانداردهای خارجی امنیت سایبر ناقصند، باید بومی‌سازی کنیم

رییس سازمان پدافند سایبری گفت: استانداردهای موجود در حوزه امنیت سایبری در کشور بومی‌سازی می‌شود و بر این اساس آزمایشگاه مرجع در حوزه امنیت سایبری تاسیس می‌شود.

به گزارش ایتنا سعید رحیمی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: در حال حاضر نهادهای مختلف در حوزه امنیت سایبر، استانداردهایی را پیاده‌سازی می‌کنند که این استانداردها از منابع خارجی دریافت و پیاده‌سازی می‌شوند و این در حالی است که شرایط هر کشور و هر نهاد متفاوت است از این رو استانداردهای یادشده می تواند دارای کمبودهایی باشد.

وی افزود: بنابراین باید برای پیاده‌سازی استانداردها و بومی‌سازی آنها در حوزه امنیت سایبر بر اساس نیازکشورها فعالیت‌هایی انجام شود.

رحیمی همچنین از ایجاد آزمایشگاه‌های مرجع در داخل قرارگاه دفاع سایبری خبر داد و گفت: این ازمایشگاه به منظور ارزیابی امنیتی و کارایی محصولات استفاده شده در حوزه‌های مختلف سایبر راه‌اندازی می‌شود.

رییس سازمان پدافند سایبری گفت: آزمایشگاه مرجع در واقع یک شبکه آزمایشگاهی منسجم و با همه امکانات موجود در کشور است که با دانشگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در ارتباط است.

وی در مورد محور طراحی سامانه‌های حوزه دفاع سایبری اظهار داشت: دفاع سایبری فراتر از امنیت صرف و ایمنی است و باید جنبه‌های تکمیلی‌تری در آن دیده شود.

رحیمی گفت: در حال حاضر سامانه‌هایی با موضوع دفاع سایبری درحال طراحی هستند که هدف از راه‌اندازی آنها پایش تهدیدات و حملات در حوزه سایبری و ارائه واکنش متناسب با هر تهدید سایبری است.
 

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.