استاندار اصفهان:هنرمندان برای حفظ هویت تاریخی این استان وارد میدان شوند

به گزارش ایرنا، ‘علیرضا ذاکر اصفهانی’ شامگاه پنجشنبه در مراسم نکوداشت مرحوم استاد ‘حسن کسائی’ نوازنده پیشکسوت نی کشور در مجتمع فرهنگی استاد فرشچیان اصفهان، افزود: آثار تاریخی، هویت یک کشور است و همه باید برای حفظ و نگهداری آن بکوشند.

وی اظهارداشت:برای بسیاری از مردم دنیا، حفظ میراث فرهنگی از بسیاری از فعالیت های توسعه ای مهم تر است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ما نیازمند پشتیبانی تمام فعالان عرصه فرهنگی هستیم، خاطرنشان کرد: مردم نباید برای جلوگیری از تهدیدهایی که آثار تاریخی را دربر می گیرد فقط مدیریت استان و دستگاه های اجرایی را پاسخگو بدانند.

وی تاکید کرد:در بسیاری از کشورهای جهان که دارای آثار تاریخ کمی هستند، فرهیختگان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم میدان دار حفظ هویت تاریخی شهر و کشورشان هستند.

ذاکراصفهانی،با برشمردن آثار تاریخی فاخر استان اصفهان ازجمله مسجد جامع اصفهان که دایره المعارف بزرگی محسوب می شود، در مقایسه با آثار تاریخی ناچیز برخی شهرها و کشورهای خارجی از جمله سن پیترز بورگ، ترکیه و مالزی تاکید کرد: ترکیه و مالزی دو کشور پیشرو در پذیرش گردشگر هستند درحالیکه جذابیت های تاریخی مانند شهر اصفهان را ندارند.

وی همچنین به عبور مترو از زیر آثار تاریخی اصفهان اشاره کرد و اظهارداشت: اگر قرار باشد عبور مترو از زیر میدان تاریخی امام (ره) هویت تاریخی آن را تهدید کند باید فرهیختگان و هنرمندان جلوی اینگونه کارها را به طرق مختلف بگیرند و نباید صرفا انتظار داشته باشند مدیریت استان و دستگاه های اجرایی برای مقابله با آنها اقدام کنند.

وی همچنین استاد کسائی را یکی از چهره های بزرگ هنری استان عنوان کرد و یاد او را گرامی داشت.

به گزارش ایرنا، همایش نکوداشت استاد حسن کسایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان استان و هنرمندان برگزار شد.

استاد ‘حسن کسایی’ نوازنده و پیشکسوت نی ایران ۲۵ خرداد ماه سالجاری در سن ۸۴ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن درگذشت.

وی در سن۲۰ سالگی نخستین تک نوازی نی خود را در دستگاه همایون در تئاتر اصفهان اجرا کرد و یک سال بعد قطعه معروف ‘سلام’ را در دستگاه چهارگاه ساخت.

این هنرمند در سال ۸۱ بعنوان چهره ماندگار موسیقی کشور انتخاب شد.

۱۰۱۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۷۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.