استاندار خراسان رضوی خواستار ایجاد پایانه صادرات سوخت در گمرگ تایباد شد

‘محمود صلاحی’ چهارشنبه شب در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی افزود: با ایجاد پایانه سوخت انتقال فراورده های سوختی به طور رسمی انجام خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، طرح شبنم (شبکه نظارت مردمی برای مبارزه با قاچاق کالا)‌ که قرار بود ۱۵ مردادماه جاری در استان آغاز شود، به علت آماده نبودن بسترهای لازم به ۱۵ مهرماه امسال موکول شد.

وی افزود: باید با عزم جدی و بیش از پیش مسوولان و دست اندرکاران و دستگاه های اجرایی و ارگان های مربوطه با معضل قاچاق کالا برخورد شود.

صلاحی ادامه داد: ‌با توجه به برخورد جدی با قاچاق کالا میزان این معضل از مرزهای استان از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی نیز گفت:‌۱۸۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در چهار ماه نخست امسال در استان کشف و ضبط شد.

‘محمد غفاری’ افزود:‌ ۷/۹۲ درصد این کشفیات از سوی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بقیه توسط گمرکات، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و مرزبانی استان خراسان رضوی کشف و ضبط شده است.

وی اظهار داشت: مجموع کشفیات کالاهای قاچاق در چهار ماه سال ۹۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۳ درصد کاهش نشان می دهد.

او بیان کرد:‌ همچنین ۱۵ باند قاچاق کالا در این مدت در استان متلاشی و ۸۸۷ نفر متهم نیز دستگیر شدند.

وی گفت: تعداد باندهای متلاشی شده و متهمان دستگیر شده در مدت یاد شده در استان در مقایسه با چهار ماه ابتدای پارسال به ترتیب ۱۵ و هشت درصد افزایش یافته است.

غفاری اظهار داشت: ۶۴۵ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در این مدت در گمرکات استان خراسان رضوی تشکیل شد.

او خاطر نشان کرد: همچنین ۷۰۰ فقره پرونده در چهار ماه سالجاری در شعب تعزیرات حکومتی تشکیل شد و متهمان به ۲۶میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.ک/۲

۷۴۹۰/۶۵۹/۳۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۶۴۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.