استانی که زندانی سیاسی ندارد

۲۹خردادماه،

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان گفت: تاکنون هیچ زندانی سیاسی راهی زندان‌های این استان نشده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، رمضان امیری، در بازدید یک روزه خبرنگاران از زندان اصفهان و در نشستی خبری اظهار داشت: اداره کل زندان‌های استان اصفهان در حال حاضر دارای هشت زندان بزرگ و کوچک، یک اردوگاه کار درمانی (ویژه نگهداری زندانیان جرایم مواد مخدر)، یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه در شهرستان خوانسار است.

وی با بیان اینکه بانوان و آقایان، به ترتیب، چهار و ۹۶ درصد از ورودی‌های زندان‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: مسئولان زندان، همواره، به عنوان یک پزشک دلسوز، از امانت‌های خانواده‌های اصفهانی نگاه‌داری می‌کنند.

شهر فرهنگی، جوابگوی نیاز زندانیان اصفهان است

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان گفت: نگاه سازمان زندان‌ها نسبت به زندانیان همواره با یک نوع “فرهنگ‌سازی” همراه بوده است.

وی افزود: با تصویب “شهر فرهنگی” در کارگروه فرهنگی استان، بعضی از مشکلات فعلی زندانیان برطرف می‌شود.

امیری بیان داشت: در طرح شهر فرهنگی و برای ارائه خدمات مختلف به زندانیان مانند آموزش‌‌های مهارتی، یک کارت الکترونیکی در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی تصریح کرد: ارائه کارت فرهنگی، پایداری نظم و انضباط زندان‌های استان اصفهان را به همراه دارد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه، در حال حاضر ۱۷ نفر دانشجو در رشته مدیریت خانواده مشغول به تحصیل می باشند، اظهار داشت: با برپایی دوره‌های آموزش مقدماتی، راهنمایی و دبیرستان، جوابگوی نیاز علمی دیگر زندانیان نیز هستیم.

زندان‌های استان اصفهان، پیشتاز در اشتغال‌زایی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به برگزاری انواع کارگاه های آموزشی که حمایت سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز به همراه دارد، تاکید کرد: زندانیان، پس از فراگیری آموزش‌های لازم و آزادی از زندان، می‌توانند از وام ۱۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان، ۴۰ کارگاه آموزشی، پذیرای یک هزار و ۳۰۰ نفر زندانی است.

امیری در مورد دیگر مراکز سازمان زندان‌های استان اصفهان، اظهار داشت: ستاد مردمی دیه، مرکز مراقبت بعد از خروج، انجمن حمایت از زندانیان و بنیاد تعاون، در راستای اهداف شخصی انجام وظیفه می‌کنند.

وی تاکید کرد: در سال قبل تعداد ۸۱۴ نفر از مددجویان جرایم غیر عمدی با بدهی حدود ۱۵۴ میلیارد تومان و با اخذ رضایت، از زندان‌های استان اصفهان آزاد و به آغوش خانواده‌ای خود بازگشتند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان اصفهان تصریح کرد: انجمن حمایت از زندانیان نیز، از دیگر مراکزیست که در حال حاضر ۱۰۰۰ خانواده را مورد حمایت خود قرار داده است.

وی همچنین در مورد بخش عمرانی و توسعه و تجهیز زندان‌ها که در سال قبل و با مشارکت اشخاص نیکوکار و اعتبارات دولتی انجام شده است، گفت: پیشرفت ۶۰ درصدی بازداشتگاه موقت نظامیان، تکمیل طرح بازداشتگاه موقت ۳۰۰ نفره، احداث مجموعه فاز اول اردوگاه شهید لاجوردی در مساحت ۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع، آغاز فاز دوم احداث خوابگاه اردوگاه، آغاز احداث زندان تازه شهرستان نجف‌‌آباد و در دستور کار قرار گرفتن مراحل تکمیل و احداث زندان تازه کاشان، از جمله این موارد شده است.

به گزارش مهر کسب مقام برتر ستاد اقامه نماز در بین ۵۸ دستگاه استان اصفهان و پیگیری و اخذ بیش از هفت هزار جلد کتاب از اشخاص نیکوکار و برگزاری جشنواره‌ای مختلف ورزشی از دیگر دستاوردهای سازمان زندان‌های استان اصفهان است.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.