استان خلیج‌فارس تشکیل نمی‌شود

خبرگزاری آریا- نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تایید اخبار منتفی شدن تشکیل استان خلیج‌فارس گفت:این طرح به دلیل برخی ملاحظات سیاسی از دستور کار خارج شده است.
به گزارش آریا به نقل ازمانا، “محمد آشوری تازیانی” درخصوص تشکیل استان خلیج‌فارس بیان کرد: در مقاطع مختلف زمانی بحث شکل‌گیری استان خلیج‌فارس مطرح بوده است .
آشوری با تاکید براینکه نام گذاری خلیج‌فارس در هر سرزمین یا منطقه‌ای می‌تواند بیانگر حس ملی ما در جهت دفاع از هویت خلیج‌فارس باشد،خاطرنشان کرد: در مقطعی نیز بحث بود که نام استان بوشهر را به خلیج‌فارس تغییر دهند و یا حتی استان‌های دیگری که در مرکز کشور هستند به این نام تغییر یابند که به نتیجه‌ای نرسید.
نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، حاجی‌آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: موضوعی که اهمیت بیشتری در جهت دفاع از این هویت ملی دارد، شکل دادن به اندیشه‌های اثرگذار در صحنه بین‌الملل است؛ زیرا مخاطبین اصلی ما کسانی دیگر هستند.
این نماینده مجلس گفت: تمام ملت ایران در داخل و خارج کشور هم‌نوا و همدل در دفاع از هویت خلیج‌فارس هستند و یکپارچگی و همبستگی خودشان را در این مسئله حفظ کرده‌اند.
وی تاکید کرد: تولیدات ما در این عرصه‌ها باید به سمتی برود که تامین‌کننده نیاز ذهنی و مخاطبین بین‌المللی ما باشد.
آشوری گفت: استفاده از ظرفیت‌های این پهنه آبی در جهت رشد و تعالی کشور و در کنار این موضوع، افزایش شاخصهای اقتدار ملی می‌تواند در این زمینه موثرت و البته تاثیرگذارتر از نامگذاری استانی به نام خلیج‌فارس باشد .
عضو هیات رییس مجلس گفت: در عین حال برخی از حرکات ما نمادین بوده و شکل سمبولیک دارد و حرکت‌ها نمادین نیز می‌تواند احساسات ملی را جهت شکل دادن به عرق ملی سوق دهد که البته این اقدام در جایگاه خودش ستودنی است و می‌تواند حرکت خوبی باشد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.