استان در سیل شرایط سخت تری پیدا کرده است/ سیل مهربانی در مدارس سراسر کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان نزدیک به دو هفته است که از سیلاب خانمان سوز سیستان و بلوچستان می گذرد مردم رنجدیده این استان شرایط سختتری پیدا کرده اند چرا که محل درآمد این افراد که عمدتا دامداری و کشاورزی است دچار خسارات جبران ناپذیر شده است امید داریم دولت به همت مردم بزرگوار و همیشه در صحنه ایران بتوانند مشکلات ناشی از سیلاب اخیر را برطرف کنند و مردم دوباره زندگی عادی خود را از سر بگیرند. در ادامه چکیده اخبار همراه با لینک کامل آن به شما خوانندگان عزیز تقدیم می شود.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:راه اندازی پویش مردمی نان و نمک در سیستان و بلوچستان

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در امور مشارکت های مردمی گفت: پویش مردمی نان و نمک به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و با شعار” در روزگار خوشی نان و نمک هم را خورده ایم در روزگار سختی با همیم” از ابتدای وقوع سیل راه اندازی شده است.

احمد بامری در بازدید از مناطق سیل زده سیستان وبلوچستان افزود: مردم این استان همراه و همگام یکدیگر در لحظات خوشی و ناخوشی هستند و به همین سبب استان سیستان و بلوچستان تجلی گاه وحدت است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با راه اندازی پویش نان و نمک، از اولین روزهای وقوع سیل در جنوب استان، برای کمک به مردم سیل زده با مشارکت کارکنان، دانشجویان و اساتید چادری را درب ورودی پردیس دانشگاه برپا کرده است.

وی افزود: تمام کمک‌های نقدی و غیرنقدی همکاران حوزه های بهداشت و درمان تحت پوشش که تاکنون به جنوب استان ارسال شده است در قالب پویش نان و نمک  جمع آوری شده است.

تاکید جهاد کشاورزی استان به کشاورزان؛

کشاورزان خسارت دیده از سیل برای ثبت نام جبران خسارت به جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان از کشاورزان خسارت دیده ثبت نام نشده در سیل خواست با ارائه نوع خسارت ومیزان آن به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها مراجعه کنند.

غلام حیدر زورقی در گفت وگو با ایسنا افزود: مرمت و بازسازی تأسیسات آب و خاک که در سیل اخیر خسارت دیده است در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

وی بیان کرد: در اولین فرصت ممکن با اعزام گروه های ارزیابی به مناطق سیل‌زده، دامنه خسارت چاه ها، قنوات، سیستم های نوین آبیاری وکانال های انتقال آب  مشخص گردید و تأمین سیمان، لوله و ادوات مورد نیاز در دست اقدام است. در این خصوص از توان گرو های جهادی بمنظور لایروبی وبازسازی منابع آبی استفاده خواهد شد. 

استاندارسیستان وبلوچستان:

استان در سیل شرایط سخت تری پیدا کرده است/ جبران خسارت‌ها از ضرورت هاست

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان با بحران سیل اخیر شرایط سخت تری پیدا کرده و مردمان صبور و رنجدیده آن با این مشکلات درگیر هستند و رفع این معضلات مشمول زمان خواهد بود.

احمدعلی موهبتی عصر دوشنبه ۳۰ دی ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش مناطق سیلزده در چابهار گفت: برای تربیت و پرورش معلمانی کارآمد و توانمند، توسعه دانشگاه فرهنگیان، نیاز ضروری و مهم حال حاضر دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

وی بیان کرد: جمعیت دانش آموزی سیستان و بلوچستان برابر جمعیت دانش آموزی چندین استان کشور می باشد و این درحالی است که از لحاظ نیروی انسانی با کمبود شدید مواجه است.

وزیر آموزش و پرورش:

در مدارس سراسر کشور برنامه «سیل مهربانی» اجرا خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش برای کاهش محرومیت‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در سطح ملی ادامه دارد و قرار است در نشست ویژه‌ای با حضور پنج معاون مسائل و مشکلات بررسی و برای رفع مشکلات این استان تصمیم‌گیری لازم اتخاذ خواهد شد.

محسن حاجی میرزائی عصر دوشنبه ۳۰ دیماه در نشست شورای آموزش و پرورش مناطق سیلزده جنوب سیستان و بلوچستان که در محل فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: همه برای کاهش محرومیت‌ها، استاندارد سازی فضای آموزشی، افزایش سرانه‌های این استان بسیج خواهند شد و خیران و دولت در کنار این مردم قدرشناس و وفادار منطقه خواهند بود.

وی افزود: یکی از تعهدات این است هدف گذاری لازم برای ارتقای کیفیت آموزشی، استانداردسازی فضاهای آموزش و تلاش برای جذب نیروی انسانی کارآمد را داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سیل سیستان و بلوچستان خسارت‌های زیادی دیده است و مدارس نیز تخریب شده، خاطرنشان کرد: در سال آینده شاهد رفع بسیاری از مشکلات و افزایش جایگاه آموزشی این استان در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: مشکلات و بحران‌های ناشی از وقوع حوادث طبیعی زمینه‌ای برای آموختن، یادگرفتن و اندوختن تجربه برای مقابله بهتر با حوادث است و همه مردم و مسوولان برای بازگشت سیلزدگان به زندگی عادی تلاش می‌کنند.

ادامه دارد…..
 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.