استخدام تمام ورودیهای دانشگاه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش در نخستین نشست ششمین دوره مجلس شورای دانش آموزی از استخدام تمام ورودیهای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: دانشجویان این دانشگاه از همان روزی که وارد دانشگاه می شوند به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند تا در طول دوران تحصیل بدون دغدغه و با ذهنی فراگیرتر روشهای تدریس را آموزش ببینند. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، حمیدرضا حاجی بابایی در نخستین نشست ششمین دوره مجلس شورای دانش آموزی که صبح سه شنبه در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: دانش آموزان نیاز بیشتری برای فکر کردن، حمایت کردن و مراقبت کردن دارند. آموزش و پرورش بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز دارد و شما به عنوان نمایندگان این ۱۲ میلیون هم اکنون در اینجا جمع شده اید که می خواهید قله هایی را برای آنها تعریف کنید.
وی افزود: مجلس دانش آموزی به شما قدرت رقابت، هم اندیشی و هم افزایی می‌دهد همانگونه که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سراسر کشور جمع شده تا دغدغه مردم حوزه های انتخابیه خود را مطرح و آن را حل کنند.
به گفته حاجی بابایی، این دوره مجلس دانش آموزی متفاوت از سایر دوره ها است؛ چراکه این مجلس در زمانی تشکیل شد که آموزش و پرورش برای نخستین بار تحول عظیمی یافته و برای نخستین بار در طول تاریخ صاحب سند تحولی شده است که هم به رؤیت مقام معظم رهبری رسیده و همچنین شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به تصویب رسانده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش در همه زمینه ها صاحب نقشه راه شده است و از این به بعد همه کتاب های درسی با این سند تغییر می کند و دیگر دانش آموز می داند که در چه مسیری در حال حرکت است.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن سند تحول بنیادین از سال تحصیلی جدید روشهای تدریس سنتی جای خود را به روشهای تدریس نوین می دهد و معلم مطابق با روش تدریس جدید که همان فناوری است، تدریس می کند.
تمامی ورودی های دانشگاه فرهنگیان استخدام آموزش و پرورش می شوند 
وی با اشاره به تاسیس دانشگاه فرهنگیان گفت: نکته قابل توجه برای تاسیس این دانشگاه آن است که ۶ هزار نفر از قبول شدگان آن معدلشان ۲۰ بوده و آنها با میل و رضایت خود خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، دانشجویان این دانشگاه از همان روزی که وارد دانشگاه می شوند به استخدام آموزش و پرورش درمی آیند تا در طول دوران تحصیل دغدغه ای نداشته و با ذهنی فراگیرتر روش های تدریس را آموزش ببینند؛ چراکه در طول این سالها شاید ما نخبه فیزیک داشتیم اما آنها روشهای تدریس فیزیک را به دانش آموز نمی دانستند.
دانش آموز ایرانی باید به مسلمانی خود افتخار کند 
حاجی بابایی ادامه داد: تحول بنیادین با نگاه و محوریت دانش آموز است و شما دانش آموزان در مجلس دانش آموزی باید به ما کمک کنید تا دانش آموزی تربیت کنیم که به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کند و مدرسه سازی های ما پس از این باید براساس معماری اسلامی- ایرانی صورت بگیرد. ضمن آنکه بهترین دانش آموز براساس سند تحول بنیادین دانش آموزی است که به پدر و مادر خود احترام گذارد و اعتقاد قلبی به خدا داشته باشد.
وی ادامه داد: هم اکنون ایران در ۲۳ رشته ورزشی رتبه های جهانی بدست آورده و در حال تبدیل شدن به قطب ورزش دانش آموزی آسیا هستیم.
تحول بنیادین پایان ناپذیر است 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سوالات برخی مسئولان و اولیاء مبنی بر اینکه اجرای سند تحول بنیادین چه زمانی به اتمام می رسد، گفت: تحول بنیادین به تازگی اجرا شده است و باید گفت که هیچ وقت این تحول پایان پذیر نیست، بنابراین از مجلس دانش آموزی می خواهیم که در سراسر کشور این موضوع را به دانش آموزان تفهیم کرده تا آنها در طول دوران تحصیل خود ارزش انسانیتشان را درک کنند. مدارس کشور نباید تمام تمرکزشان روی معدل دانش آموز باشد؛ چراکه علم ماشینی است که راننده اش انسان بوده و این انسان در ابتدای راه باید به خوبی تربیت شود.
حاجی بابایی با بیان اینکه تمام ادارات موظف هستند که به مدارس برای هوشمندسازی کمک کنند، تصریح کرد: مجلس دانش آموزی که همزمان با تحول بنیادین شکل گرفته است باید بتواند تاثیر مثبتی در میان دانش آموزان و مدارسی داشته و سطح نگاه دانش آموز را تغییر دهد.
مشاوره بزرگترین مشکل مدارس است 
وی با اشاره به مشکلات مشاوره ای در مدارس گفت: بزرگترین مشکل مدارس کشور در بحث مشاوره است و مدیران بهتر است به جای برپایی کلاس های اضافی برای جبران تحصیلی دانش آموز ابتدا با برگزاری کلاس‌های مشاوره مشکلات دانش آموز را با خانواده یا جامعه یا با خود حل کنند، قطعا اگر دانش آموز مشکلاتش در میان خانواده یا آسیب های اجتماعی حل شود، تمام وقت خود را برای درس خواندن می گذارد.
در ادامه این مراسم بیانیه بیعت با مقام معظم رهبری توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای دانش آموزی قرائت شد. تقدیر از خانواده شهدای هسته ای از دیگر بخش های نخستین نشست ششمین دوره مجلس دانش آموزی است.
تا این لحظه ۳نظر ثبت شده
  1. hadis:

    عالیه اگه شرایط پذیرش هم بهتربشه خیلی خیلی عالیه

    فقط لطفا به ایمیلم خبربدید که دانشگاه فرهنگیان چه رتبه هایی را میپذیرد؟؟؟

  2. مریم:

    به نظر من بهتر بود در صدی از سهمیه ی پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان را به فرزندان فرهنگی اختصاص می دادند .

  3. نسیم:

    خیلی خیلی خوبه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.