استخدام ۱۲۰۰ معلول در وزارت آموزش و پرورش

همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور از برطرف شدن مشکل استخدام ۱۲۰۰نفر از معلولان در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در قانون جدید حمایت از حقوق معلولان نظارت بر اجرای مفاد این قانون برای معلولان افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اوایل سال ۸۹ آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد و براساس قانون باید ۳% از استخدامیهای دستگاههای دولتی مانند آموزش و پرورش به معلولان اختصاص داده شود که متاسفانه اینگونه نشد. وی تاکید کرد: ۱۲۰۰ فرد معلول در آزمون آموزش و پرورش پذیرفته شدند اما مسئولان این وزارتخانه از استخدام آنان سرباز می زدند که از همان ابتدا کمیته ای برای پیگیری این موضوع در بهزیستی تشکیل شد.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه پیگیریهای بهزیستی منجر به رفع مشکل این افراد شد، گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش معلولان را استخدام نمی کرد اما در نهایت رای به نفع بهزیستی صادر و قرار شد معاونت راهبردی ریاست جمهوری این موضوع را پیگیری کند. وی در مورد بازنگری قانون حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: در قانون جدید مفادی اضافه شده مبنی بر اینکه دستگاههای ذیربط دیگر نمی توانند از استخدام و ارائه خدمات به معلولان کوتاهی کنند. همچنین به منظور اجرای دقیق مفاد قانون حمایت از حقوق معلولان کمیته ای برای نظارت بر عملکرد دستگاهها تشکیل خواهد شد.


استخدام ها | استخدام | www.momtaznews.com

تا این لحظه ۶نظر ثبت شده
  1. مجتبی خسروی علی بابالو:

    سلام خوبی خسته نباشید من نیاز به کار دارم مشکل خانواده ام زیاد پدر و مادر پیر هستند عمل کردن تو خانواده فقط من بیکار هستم الان هم دنبال کارم

  2. سید علی اکبر حسینی:

    دوستان معلولم سلام
    چون خودم هم معلول هستم بدون تعارف بگویم ما خودمان دنبال حقوقمان نیستیم دیگران هم کم لطفی می کنند!
    عزیزان نمایندگان محترم مجلس “قانون حمایت از حقوق معلولان “را تصویب کرده چرا پیگیر آن نمی شویم؟
    تا به حال چند بار نامه به مسولین اجرایی نوشته ایم؟
    آیا از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که سازمان بهزیستی و اداره کار و سازمان تامین اجتماعی را در خود گنجانده و همگی طرف حساب مایند مطالبات قانونی و بر حقمان را طلب کرده ایم؟؟؟!
    بیاییم من و تو و او ما شویم و جامعه معلولین را به جامعه بشناسانیم و مسولین اجرایی را به ادای وظیفه و خدمت صادقانه به قشر فراموش شده معلول متذکر شویم!
    هر معلول پیگیر امور باشد حداقل با یک نامه یا تلفن.

  3. فاطمه ارزنده:

    سلام من معلولیت جسمی حرکتی دارای مدرک کارشناسی علوم تربیتی مدیریت برنامه ریزی آموزش هستم نفر اول دانشگاه شدم دوسال تحصیلاتم تمام کردم خیلی حوصله ام داخل خونه سر رفته با سختی تمام تحصیلاتم تموم کردم هنوز بیکارم پدرمم فرهنگی است لطفا مشکل ما را حل کنید.

  4. میتراصفری:

    سلام من یه ناشنوام۲۴ساله دارم متاهلم درحال کارشناسی ارشدم رشته ام مربی کودکان استثناییه متاسفانه هردری زدم هیچ بهزیستی به من کارنداد جز پارتی بازی فقط به فامیلایه خودشون کارمیدادندپس تکلیف ماچیه که رسیدگی نمیکنیدمگه شهرهرتیه!!!!!

  5. حسین اشکاران:

    من معلولیت جسمی حرکتی دارم لیسانس نرافرازکامپیوترفوق تحصلیل شدم
    دینال کارم ازشماخواهش میکنم به بفکر معلولین باشین شماره تماس۰۹۳۷۷۶۱۳۳۲۹ حسین اشکاران

  6. حمید:

    سلام متاسفانه بدبخترین قشرجامعه ازهرلحاظ معلولین هستند حداقلش اینکه درجامعه هیچ جایگاهی وجود نداردبجز مواردی نادر با۳۶سال سن تابحال نتوانسته ام جایگاهی ازنظر زندگی اشتغال وخیلی موارد دیگرو…. داشته باشم واقعا ازعمیق دل متاسفم که مشکلات معلولین درک نمیشود مگر درحرف اون هم ازنظر شعاری هم باز خیلی کمه تابرسد به عمل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.