استخدام ۲۴ ساعته پرستاران بیکار

جام جم آنلاین: رییس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد با توجه به نیاز مراکز درمانی در تهران به حداقل هزار پرستار، هر پرستار جویای کار در کشور می تواند در صورت تمایل ظرف ۲۴ ساعت در یکی از مراکز درمانی تهران استخدام شود.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین از سازمان نظام پرستاری، غضنفر میرزابیگی گفت: با توجه به سفرهای مداومی که به شهرستانها داریم با بررسی وضعیت استخدام کادر پرستاری و وجود نیروهای متقاضی کار متوجه شدیم که هر چه به سمت شهرهای کوچکتر می رویم تعداد پرستاران متقاضی شغل بیشتر هستند و در عوض هر چه به سمت شهرهای بزرگتر می شود، نیاز و ظرفیت استخدام بیشتر است در حالی که تعداد کافی پرستار جویای کار وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان مثال طی مذاکراتی که با مسوولان دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی داشتیم،  این دو دانشگاه اعلام کردند که در مجموع به بیش از هزار پرستار برای استخدام نیاز دارند بنابراین این امکان وجود دارد که حتی پرستاران جویای کار در شهرهای دیگر نیز به سرعت در مراکز درمانی وابسته به این دانشگاهها جذب و بکارگیری شوند.

میرزابیگی تصریح کرد: هر یک از این دانشگاه های علوم پزشکی حداقل ۵۰۰ تا ۶۰۰ ظرفیت خالی برای جذب پرستار دارند، در حالی که در تهران این تعداد متقاضی پرستار برای استخدام وجود ندارد بنابراین پرستاران جویای کار شهرهای دیگر می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: نیاز مراکز درمانی بیمارستانهای تهران به پرستار به حدی است که حتی می توان گفت، پرستاران جویای کار اگر امروز درخواست خود را بدهند، فردا سر کار خواهند بود و حتی با توجه به نیاز مبرم این مراکز از امتیازات و مزایای بهتری نسبت به گذشته نیز برخوردار می شوند.

رییس کل سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: پرستاران متقاضی استخدام در بیمارستانهای تهران برای اعلام درخواست خود می توانند از طریق هیات مدیره های نظام پرستاری شهر خود، یا مراکز کارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی استان خود یا مراجعه به دفاتر پرستاری دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی، علاقه مندی خود را برای استخدام در تهران اعلام کنند.

رییس دفتر اشتغال و کارآفرینی وزارت بهداشت اظهارداشت: دفاتر کارآفرینی دانشگاههای علوم پزشکی زمینه استخدام پرستاران را در اسرع وقت فراهم می کنند، استخدام پرستاران در این مرحله فعلاً به صورت قراردادی است اما این پرستاران در آزمونهای استخدامی وزارت بهداشت در آینده در اولویت استخدام خواهند بود.

وی افزود: گر چه دانشگاههای علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی هر کدام حداقل ظرفیت استخدام ۵۰۰ تا ۶۰۰ پرستار را دارند اما ظرفیت استخدام پرستار در مراکز درمانی تهران از این هم بیشتر است زیرا مراکز درمانی نیروهای مسلح، تأمین اجتماعی و حتی بیمارستانهای خصوصی نیز نیاز مبرمی به تأمین کادر پرستاری دارند بنابراین با توجه به این ظرفیت به سرعت شرایط اشتغال پرستاران جویای کار در تهران فراهم می شود و مجوزهای قانونی هم برای این کار وجود دارد.

میرزابیگی تصریح کرد: استخدام پرستار در مراکز درمانی در واقع بر اساس سه ظرفیت قانونی است که شامل اجرای قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت (کاهش ساعت کاری پرستاران)، تأمین پرستار برای مراکز درمانی جدید التأسیس دولتی و جایگزینی پرستاران بازنشسته است.

رییس کل سازمان نظام پرستاری اظهارداشت: علاوه بر تهران در مراکز استانها و شهرهای بزرگ نیز به همین نسبت، ظرفیت هایی برای استخدام پرستار  وجود دارد و با توجه به اینکه در برخی شهرهای کوچک نیز دانشکده های پرستاری وجود دارند و پرستار تربیت می کنند در صورتی که ظرفیت بومی برای استخدام آنان وجود نداشته باشد، این پرستاران می توانند از ظرفیت استخدامی خالی کلانشهرها در اسرع وقت بهره مند شوند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.