استراوس کان باز هم جنجال به پا کرد

خبرگزاری آریا-دومنیک استراوس کان، رئیس سابق صندوق بین المللی پول از یک مستخدمه هتل که او را به آزار جنسی متهم کرده بود شکایت کرده و از او درخواست یک میلیون دلار خسارت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از بی بی سی،  استراوس کان از نفیساتو دیالو که یکسال پیش وی را به اتهام جنسی متهم و به دادگاه کشیده بود، به دادگاهی در نیویورک شکایت کرده و می گوید که آن اتهام که در نهایت به اثبات نرسید، علاوه بر آسیب به حیثیت رئیس سابق صندوق بین المللی پول، خسارات مالی فراونی هم به او وارد کرده است.
در متن شکواییه کان از دیالو ضمن رد هرگونه اتهام به بدرفتاری یا آزار جنسی آمده که هرگونه تماس جنسی میان کان و مستخدمه هتل با رضایت طرفین همراه بوده است.
در متن این شکواییه آمده ” دیالو با وجود اینکه می دانست ادعای آزار و تعدی جنسی نادرست و غیر واقعی است، چنین اتهامی را وارد کرده است.”
شکواییه  کان هم به همان دادگاهی در نیویورک تقدیم شده که شکایت بدوی دیالو در آنجا رسیدگی شده و سال گذشته کان در حالی که پلیس به او دستبند زده بود به این دادگاه رفت.

“استراوس کان” مصونیت دیپلماتیک ندارد
این گزارش در حالی است که چندی پیش دادگاه نیویورک درخواست استراوس کان در زمینه مصونیت دیپلماتیک را نپذیرفت .
به گزارش روزنامه نیویورک پست، به دنبال مخالفت دادگاه با درخواست رئیس سابق صندوق بین المللی پول برای برخورداری از مصونیت دیپلماتیک، وی باید به اتهام آزار و اذیت جنسی در نیویورک محاکمه شود.
قاضی دادگاه نیویورک اعلام کرد از آنجایی که دومینیک استراوس کان از ریاست صندوق بین المللی پول کناره گیری کرده است، وی از مصونیت دیپلماتیک برخوردار نیست.

دومینیک استراوس کان، رئیس صندوق بین‌المللی پول،۱۴ می سال گذشته به اتهام قصد تجاوز به خدمتکار هتل بازداشت شد و پس از آن فشارها بر وی برای استعفا از ریاست این صندوق افزایش یافت و در نهایت با تشدید فشارها، استراوس‌کان سرانجام مجبور شد از سمت ریاست این صندوق استعفا کند .
البته اتهام های فساد اخلاقی به استراوس کان به همین یک مورد ختم نشد و در ماه مارس گذشته هم پلیس فرانسه اعلام کرد که تحقیقات جنایی پیرامون ارتباط وی با یک شبکه فحشا را آغاز کرده که ممکن است به ایراد اتهام علیه رئیس سابق صندوق بین المللی پول و محاکمه او منجر شود.
این تحقیقات به شرکت استراوس کان در میهمانی هایی ارتباط دارد که به گفته پلیس فرانسه، در آنها برای سرگرمی میهمانان، از زنان خودفروش و مرتبط با شبکه های تبهکاری استفاده شده است.
در پی این اتهام جدید و تحقیقات پلیس فرانسه، دومنیک استراوس کان شرکت در اینگونه میهمانی ها و حضور زنانی برای سرگرمی میهمانان را تایید کرد اما اعلام کرد که نمی دانسته که این زنان خود فروش بوده و با شبکه های فحشا ارتباط داشته اند.

 دومینیک استراوس کان از سال ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ وزیر دارایی فرانسه بود و از سال ۲۰۰۷ ریاست صندوق بین‌المللی پول را برعهده داشت .از دومینیک استراوس کان به عنوان نامزد سوسیالیستها و جدی ترین رقیب سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ نامبرده می شد. ولی در پی افشای رسوایی اخلاقی دومینیک استراوس کان و اتهام تجاوز به یکی از خدمه هتلی در نیویورک چهره استراوس کان به شدت در افکار عمومی فرانسه تخریب شد . به طوریکه حزب سوسیالیست کان را از لیست نامزدهای جدی خود برای رقابت با سارکوزی کنار گذاشت و فرانسوا اولاند جایگزین دومینیک استراوس کان شد.
اخیراً دومینیک استرواس کان رئیس سابق صندوق بین المللی پول در مصاحبه ای با روزنامه گاردین، سارکوزی را متهم به دست داشتن در افشای رسوایی اخلاقیش و خارج کردن او از گردونه رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.