استرس شما را گرفتار دیابت نکند

ممتاز نیوز: برای این که بدانید چرا و چگونه استرس داشتن زیاد سبب ایجاد دیابت می شود بهتر است مطالب زیر را دنبال کنید.

دکتر اسداله رجب رئیس انجمن دیابت ایران در گفتگو باممتازنیوز، اظهار داشت: یکی از عواملی که می تواند فرد را مبتلا به دیابت کند در معرض مداوم استرس بودن است.
وی به علت این که چرا استرس سبب افزایش قند خون می شود اشاره کرد و گفت: استرس داشتن سبب می شود که هورمون هایی در بدن ترشح شود که برخلاف انسولین عمل می کند.
 
دکتر رجب افزود: انسولین هورمونی است که قند خون را پایین برده و کاهش می دهد اما هورمون های استرس زا برخلاف انسولین عمل کرده و باعث می شوند که انسولین خوب عمل نکرده و مقاومت در برابر فعالیت انسولین ایجاد شود که همین امر سبب بالا بردن قند خون می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: این گونه افراد که مدام در معرض استرس و نگرانی هستند باید به گونه ای رفتار کنند که استرس سبب بیماری زایی آنها نشود در دیابت یکی از این بیماری ها است و سعی کنند که با کنترل و مدیریت استرس را از خود دور کنند.
 
دکتر رجب در انتها متذکر شد: به هر حال فرد با کنترل یکی از عوامل ایجاد دیابت که دور کردن استرس و نگرانی از خود است می تواند در کنترل افزایش قند خون خود کوشا باشد و همچنین افراد دیابتی هم سعی کنند که حتی الامکان کمتر دچار نگرانی و اضطراب شوند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.