استعمارگران درصدند با ایجاد گرانی، ملت ایران را در مقابل نظام قرار دهند

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین’محمد محمدی گلپایگانی’ روز پنجشنبه در دهمین اجلاس گرامیداشت روز جهانی مساجد و اختتامیه دهه تکریم و غبار روبی مساجد در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به وقایع چند روز اخیر در سوریه و کشته شدن وزیر دفاع این کشور اشاره کرد و گفت: علت چنین هجمه ای به ملت سوریه، همان سخنان سیدحسن نصرالله یعنی قرار گرفتن سوریه در خط اول مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است.

وی به نقش عربستان سعودی و قطر در این وقایع اشاره و خاطرنشان کرد: این دو کشور که عروسک‌های خیمه شب بازی بیش نیستند، عامل اصلی ایجاد این مسایل در سوریه هستند.

محمدی گلپایگانی به نقش برخی کشورهای حاشیه خلیج‌ فارس در وقایع اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: دقیقا نقشی که حکومت وهابیت و جرثومه‌های آنها علیه اسلام راستین در دنیا بازی می‌کنند به مراتب از نقش ‘ابوجهل’ و ‘ابوسفیان’ بدتر است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان آنکه اکنون مساله بیداری اسلامی در دنیا مطرح است،‌ افزود: بیداری اسلامی واقعی همان است که پیامبر اکرم(ص) فرموده است.

وی اساس بیداری اسلامی را ‘خداپرستی، عبودیت و بندگی خدا در دنیا و حاکمیت خدا در دنیا’ بیان کرد و ادامه داد: دعوای ما با استکبار در این مساله است که آنها می‌گویند بنده ما باشید اما ما می‌خواهیم براساس تعالیم پیامبر(ص)، بنده خدا باشیم.

گلپایگانی با بیان آنکه موج بیداری اسلامی در جهان به حرکت درآمده است، یادآور شد: در دوران حکومت ‘حسنی مبارک’ در مصر، بوی از اسلام در این کشور وجود نداشت، بطوریکه اکنون میلیون ها نفر در میدان ‘التحریر’ نماز جماعت اقامه می‌کنند و علیه شورای نظامی فریاد الله‌اکبر سر می‌دهند.

وی به یکی از بندهای قرارداد کمپ ‌دیوید که میان رژیم صهیونیستی و مصر منعقد شده اشاره کرد و گفت: براساس یکی از این بندها، صهیونیستها بدون نیاز به گذرنامه به صحرای سینا که جز خاک مصر است رفت و آمد می‌کنند؛ این ذلتی علیه ملت مصر است.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، به تلاش کشورهای غربی و همچنین شورای نظامی مصر برای رای‌ نیاوردن ‘محمد مرسی’ برای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: هرچند درباره عملکرد رییس جمهوری منتخب مردم مصر نمی‌توان قضاوت کرد، اما باید به رای مردم احترام گذاشت.

محمدی گلپایگانی به تلاش استکبار در بهره ‌برداری از بیداری اسلامی اشاره کرد و گفت: ویژگی استکبار آن است که مقابل انقلاب‌ها بایستد و یا اینکه برای رسیدن به مقاصد خود، سوار بر موج آنها شود.

وی سپس به وضعیت کنونی بحرین اشاره کرد و گفت:‌ در بحرین با جمعیت محدود، هرشب تظاهراتی علیه حاکمان این کشور انجام می‌شود و مردم مظلوم این کشور از سوی نظامیان ضرب و شتم شده و به شهادت می‌رسند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، کشیده شدن انقلاب بحرین به شرق عربستان را یادآور شد و گفت: در شهرهای شرقی عربستان قیامتی برپا است.

محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به مخالفت استکبار با بیدار اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بحث مخالفت با بیداری اسلامی و جمهوری اسلامی ایران همان بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جاری در مشهد مقدس است.

وی افزود:‌ همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، بحث مخالفت با جمهوری اسلامی موضوع ‘هسته‌ای’‌ نیست؛ اگر در برابر خواسته استکبار تسلیم شویم و غنی‌سازی را متوقف کنیم، آنها موضوع حقوق بشر و مسایل دیگر را بهانه می‌کنند.

محمدی گلپایگانی مهمترین مساله مورد نظر غرب در بهانه ‌تراشی علیه ایران را ‘انرژی مورد نیاز آینده جهان’ برشمرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با داشتن ذخایر فراوانی از نفت و گاز، لقمه چربی است که در گلوی آنها گیر کرده و ملت ایران اجازه ورود دوباره آنها به کشور را نمی‌دهند.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید دوباره بر آنکه جمهوری اسلامی ایران نیازی به بمب اتم ندارد، افزود: ‌هر بسیجی در این کشور یک بمب اتم است که در برابر دشمنان سینه سپر کرده‌ و در روز مبادا، اسراییل از آتش این بسیجیان در امان نخواهد بود.

محمدی گلپایگانی با تاکید بر آنکه اگر بسیج و سپاه و اقدامات مدبرانه رهبر معظم انقلاب نبود دشمنان، ملت ایران را به تاراج برده بودند، افزود: تمام فعالیت و اقدامات آنها در بخش اقتصادی به انرژی نفت بستگی دارد.

وی گفت: خداوند در این مملکت هرچه که امام عصر(عج) نیاز داشته باشد، ذخیره کرده است؛ از این رو دعوای دشمنان با جمهوری اسلامی فقط مساله انرژی و آینده آنها است که به این انرژی بستگی دارد.

رییس دفتر رهبر معظم انقلاب افزود:‌ در صورتیکه اقتصاد آنها در نتیجه مساله انرژی نفت از حرکت باز ایستد، آنها همدیگر را خواهند خورد؛ همانطور که اکنون نیز دچار این وضعیت هستند.

وی به وضعیت اقتصادی کشور و گرانی نیز اشاره کرد و گفت: گرانی‌های کنونی در جامعه به دلیل آن است که استعمارگران می‌خواند با تنگنا قرار دادن ملت ایران، آنها را در مقابل نظام قرار دهند.

محمدی گلپایگانی با تاکید بر آنکه دشمنان نظام به این خواسته خود نخواهند رسید، افزود: ملت ایران مردمی مقاوم و صبور هستند، هرچند برخی گران‌فروشان با سوءاستفاده از این شرایط، خون مردم را می ‌مکند.

سیام ** ۲۰۲۳ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۷۶۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.