استفاده از سرکه برای برطرف کردن عفونت بانوان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که سرکه و بتادین تحریک‌کننده‌ و آسیب‌رسان پوست هستند، گفت: نشستن در آب سرکه مشکلی ندارد به شرط آنکه عفونت از نوع باکتری باشد

 استفاده از سرکه برای برطرف کردن عفونت بانوان

البته به طور کلی سرکه عفونت قارچی واژن را از بین نمی‌برند و هیچ تمیز‌کننده‌ و ضدعفونی‌کننده‌ای بهتر از آب سالم یا آب جوشیده‌ی سرد شده به همراه مقداری نمک نیست.

استفاده از سرکه برای عفونت واژن

این پزشک با نادرست دانستن استفاده از سرکه یا بتادین برای شست‌وشو و ضدعفونی و حتی برطرف کردن عفونت‌ها گفت : این مواد، تحریک‌کننده و آسیب‌رسان به پوست هستند. هم‌چنین سرکه (اسید سیتریک)اسیدی است و شانس ابتلا به عفونت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.

به گزارش ممتاز نیوز این پزشک زنان با رد کردن این باور که عفونت‌های قارچی واژینال در زنان در دوران بارداری شایع‌تر است، اظهار کرد:‌ هرچند در دوران بارداری PH واژن کاهش و متعاقب آن شانس ابتلا به عفونت‌های قارچی افزایش می‌یابد ولی خطر ابتلا به عفونت‌های دیگر برجا است.

وی افزود: هر ترشح واژینالی نشانه عفونت نیست و هر منفذی از بدن ترشحات مخاطی دارد که واژن نیز این گونه است و تنها ترشحات بدبو، به همراه خارش و سوزش از نشانه‌ها و علائم عفونت هستند. میزان و شدت ترشحات نیز در زمان‌ و افراد مختلف متفاوت است.

این جراح و متخصص زنان و زایمان با اشاره به انتقال اغلب عفونت‌ها از طریق مقاربت تصریح کرد: انتقال عفونت‌های قارچی آسانتر است و می‌توان با رعایت بهداشت مقاربت از ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها و عفونت‌ها جلوگیری کرد.

 

ممتازنیوز – زناشویی و بارداری

تا این لحظه ۵نظر ثبت شده
  1. ارزوجون:

    سلام سرکه سیب هم برای درمان عفونت قارچی مضر است؟

  2. م م:

    سلام و تشکر فراوان از اطلاع رسانی. از آقای دکتر متخصص دانشگاه جندی شاپور اهواز سوال بفرمایید چگونه سرکه که PH را کاهش می دهد می تواند باعث شیوع قارچ شود؟ همه توصیه استفاده از سرکه سیب می کنند. ضمنا مقدار آب و مقدار سرکه و مدت زمان نشستن در آن را بفرمایید ممنون می شوم.
    تشکر

    • نازنین:

      باسلام
      منم از آقای دکتر همین سوال دوستمون را دارم سرکه سیب چرا باعث تشدید قارچ میشود؟
      و نشستن در اب و سرکه سیب برای چه نوع عفونتی است ؟
      آب نمک برای چه نوع عفونتی ؟
      و آب و جوش شیرین برای چه نوع عفونتی ؟

      • مسعود:

        من سرکه سیب استفاده میکنم برای عفونت های پوستیم و سرم جواب میده و باور نکردنی هست تاثیرش از ریزش مو هم به طور کل جلوگیری میکنه

    • فرشته:

      سرکه ب دلیل اسیدی بودن phروپایین میاره درصورتی ک ph بدن باید متعادل باشه وphمتعادل یعنی phاب خالص شما وقتی از دوش اب و سرکه استفاده میکنید باعث تغیر phبدنتون میشه و این یعنی رشد باکتری و افزاش انواع عفونتها…ولی برای قارچ های پوستی استفاده از سکه و اب ب صورت ۱:۲جواب میده من برای قارچهای پوستی سر استفاده کردم و ریزش موهاهم متوقف میکنه چربی پوست سرهم ازبین میبره ولی زیادشم ضرر داره دیگه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.