استفاده از ژل دندانی برای نوزادان آرامبخش است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : متخصص دندانپزشکی کودک و نوجوان استفاده از ژلهای دندانی موجود در داروخانه‌ها را برای ماساژ لثه کودکان مؤثر دانست و گفت: مالیدن تی ژل بر روی موضع رویش دندان به سبب ماده مسکنی که دارد،می‌تواند در تسکین درد لثه نوزاد تأثیرگذار باشد.

محمود خوجانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: رویش دندان یک روند بدون درد و عارضه است و تب و آبریزش دهان که در نوزاد رخ می‌دهد به سبب رویش دندان نیست.

متخصص دندانپزشکی کودک و نوجوان گفت: تبی که نوزاد هنگام رویش دندان می‌کند به سبب دندان در آوردن نیست بلکه چون هنگام رویش دندان لثه شکافته می‌شود نوزاد با دست بردن داخل دهان آلودگی را وارد دهان می‌کند و همین امر سبب می‌شود که نوزاد به بیماری ویروسی مبتلا شود و در ادامه تب کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش استفاده از تی‌ژل را برای تسکین درد لثه نوزاد بدون اشکال دانست و افزود: این ژل به خاطر ماده مؤثره و مسکنی که دارد می‌تواند در تسکین درد نوزاد مؤثر باشد؛ البته باید به مقدار بسیار کم و در حد یک نخود از این ژل را برداشت و روزی ۲ تا ۳ بار بر موضع رویش دندان قرار داد.

وی گفت: والدین توجه کنند قبل از مالیدن ژل باید دهان نوزاد را خشک کنند.

خوجانی، استفاده از ژلهای دندانی رایج موجود در بازار را در ماساژ لثه مؤثر دانست و ادامه داد: در هنگام درد و تب استفاده از استامینوفن به میزان یک قاشق مربا خوری هر ۶ ساعت یک بار بلامانع است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.