استفاده از کدام اپراتور تلفن همراه در حج به صرفه‌تر است؟

درحالی‌که اپراتورهای تلفن همراه ایرانی امسال در موسم حج برای ترغیب زائران کشورمان به استفاده از سیمکارت‌های خود در عربستان تبلیغات گسترده‌ای صورت داده‌اند؛ اما واقعیت این است که بسیاری از زائران کشورمان به دلایل مختلف به تهیه‌ی سیمکارت اپراتور عربستانی اقدام می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا،  اپراتورهای ایرانی در تبلیغات امسال خود بر این نکته تمرکز کرده‌اند که استفاده از سیم کارت‌های ایرانی مقرون به صرفه‌ترین راه برای برقراری تماس تلفنی زائران ایرانی با خانواده‌هایشان است؛ اما مشاهدات گویای واقعیت دیگری است که شاید خود یکی از دلایل استقبال زائران ایرانی از تهیه سیم کارت‌های سعودی باشد.
اپراتور تلفن همراه
همراه اول در اطلاعیه‌های خود اعلام کرده که طبق توافق با سه اپراتور عرب اتحاد (موبایلی)، الجوال (اس تی سی) و زین، هزینه‌ی تماس با ایران و عربستان ۴۴۵ تومان، هزینه تماس دریافتی ۱۶۷ تومان، هزینه ارسال پیامک ۱۴۵ تومان و دریافت آن رایگان است. ایرانسل هم هزینه‌ی تماس با ایران را ۴۰۱ تومان، هزینه مکالمه داخلی ۱۳۰ تومان و ارسال پیامک را ۱۴۰ تومان و نیز دریافت تماس از ایران را بدون هزینه اعلام کرده است.
این در حالی است که بسیاری از زائران ایرانی با تهیه‌ی سیم کارت عربستانی، برای شماره‌گیری بدون مکالمه و نیز دریافت تماس از ایران، هزینه‌ای نمی‌پردازند و تماس‌های داخلی‌شان هم با سهولت بیشتری انجام می‌شود. با این حال به دلیل هزینه‌ی بالای مکالمه با ایران با استفاده از سیم کارت‌های سعودی (با توجه به افزایش قیمت بیش از سه برابری ریال عربستان در برابر ریال ایران)، این نتیجه حاصل شده که دریافت تماس از ایران از طریق سیم کارت‌های سعودی بهتر و به صرفه‌تر بوده است و برقراری تماس با ایران، اما با استفاده از اپراتورهای ایرانی و انتخاب بسته‌های تشویقی مناسب‌تر است.
اما دلیل دیگری که علاوه‌بر ارایه نشدن سیم کارت‌های رایگان وعده داده شده به بسیاری از زائران عازم، موجب شده تا زائران ایرانی به خرید سیم کارت‌های عربی روی بیاورند، مشکلات استفاده از سیم کارت‌های اپراتورهای ایرانی است که براساس برآیند میدانی، در سیم کارت‌های ایرانسل و نیز در برقراری تماس با ایران سیم کارت‌های همراه اول، نمود بیشتری یافته است. ضمن آن‌که کارت شارژ سیم کارت‌های عربی در هر جایی براحتی قابل تهیه است.
در عین حال یکی از مخاطرات استفاده از سیم کارت‌های عربستانی این است که گاهی برخی افراد سودجو با ارسال پیامک و اعلام این‌که شما در مسابقه‌ای برنده شده‌اید، می خواهند پیامکی و تماسی را با شماره‌ای برقرار کنید که در این صورت کل شارژ سیم کارت منتقل و تخلیه می‌شود.بازار تلفن همراه در عربستان در موسم حج، بازاری بیش از ۲۰ میلیون نفر است که امسال ۷۵ هزار نفر از آنان را ایرانیان تشکیل می‌دهند. ضمن آن‌که اقامت حدودی هر زائر در موسم حج در عربستان معمولا بیش از یک ماه است.

خبر های مرتبط:

  1. جدول هزینه مکالمات موبایلی حجاج؛ کدام سیمکارت با صرفه‌تر است؟
  2. بازار مخابرات حج به عربستان واگذار شد
  3. ارائه مقرون به صرفه‌ترین تعرفه خدمات تلفن‌همراه به حجاج توسط ایرانسل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.