استفاده نکردن از وسایل محافظت کننده جنسی ریسک ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهد

نوشته شده در تاریخ ۱۰/آذر/ – ۱۰:۳۹ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

خبرگزاری : یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه استفاده نکردن از وسایل محافظت کننده جنسی ریسک ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهد گفت: افراد باید برای پیشگیری از ایدز در هنگام برقراری ارتباط جنسی «خویشتن‌داری» کنند.

دکتر فیض‌الله منصوری در گفت‌و گو با خبرنگار گروه پزشکی خبرگزاری آنا با توجه به ۱۰ آذر روز جهانی ایدز گفت: ایدز نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس HIV ایجاد می‌شود و از طریق استفاده از فرآورده‌های خونی آلوده، تزریق مشترک، مادر به جنین و تماس جنسی ناامن  به افراد دیگر انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه شیوع رفتارهای پرخطر جنسی موجب افزایش نگرانی از شیوع موج سوم ایدز در کشور شده است عنوان کرد: بر این اساس به افراد توصیه می‌‌شود در هنگام برقراری ارتباط جنسی «خویشتن‌داری» کنند و دو اصل مهم از قبیل وفاداری و حفظ حرمت شریک جنسی خود را رعایت کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در ادامه افزود: استفاده نکردن از وسایل محافظت کننده جنسی ریسک ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهد به گونه‌ای که متاسفانه در حال حاضر ما شاهد شیوع ایدز در دهه دوم، سوم و چهارم زندگی هستیم که متاسفانه این بیماری قشر فعال جامعه را بیشتر درگیر کرده است.

وی شیوع تاتو در آرایشگاه‌ها و مراکز غیربهداشتی را یکی دیگر از علل افزایش نگرانی شیوع ایدز دانست و گفت: متاسفانه امروزه ما شاهد افزایش تمایل افراد جامعه به تاتو هستیم که این مساله در بین زنان شایع‌تر از مردان است. موضوعی که در این میان موجب افزایش نگرانی شده است انجام تاتو در آرایشگاه‌ها و فضا‌های غیراستاندارد و غیر بهداشتی است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه برای پیشگیری از ایدز هیچ گونه واکسنی ندارد گفت: بنابراین افراد می‌توانند با کنترل رفتارهای خود و افزایش آگاهی از بروز این بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.