استقبال شهروندان از برنامه های هفته کتاب

۰۲م آذر ،

کاظم کمالی نسب در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی در زندگی امروز اشخاص، اداره فرهنگی معاونت اجتماعی وفرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ برنامه های فرهنگی متنوعی را با موضوع کتاب وکتابخوانی در سطح محلات ۱۷ گانه این منطقه و با رویکرد ناحیه محوری همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی برنامه ریزی و به اجرا گذاشت.

وی در تشریح این برنامه ها گفت: این هفته در منطقه ۲۱ با به صدا در آمدن زنگ کتاب به نام کتاب قرآن، ولایت وارزش های علوی و پیام قرآن کتاب بیداری با همکاری مدارس سطح منطقه آغاز شد.

معاون شهردار منطقه ۲۱ ادامه داد: در قالب طرح دوستی با کتاب و اهدا کتاب خوب ضمن معرفی نویسندگان و ناشران برتر کتاب خوب و تازه های نشر نیز معرفی شدند و در قالب این طرح کارگاه آموزشی روشهای مطالعه و نقد کتاب نیز برای علاقه مندان به کتاب برگزار شد.

به گفته کمالی نسب احیای سنت وقف و هبه کتاب از دیگر برنامه های هفته کتاب وکتابخوانی در منطقه ۲۱ بوده است.

معاون شهردار منطقه ۲۱ در ادامه گفت: در این طرح که با رویکرد احیای سنت وقف کتاب و مبادله و تعویض کتابهای کهنه و نو انجام شد ، با معرفی مراکز دریافت کننده کتب و ملزومات قابل وقف مشارکت وهمراهی شهروندان در احیا این سنت بیش از پیش بود.

به گفته کمالی نسب تجهیز کتابخانه مدارس سطح منطقه به کتاب های جدید و تجهیز کتابخانه ها از دیگر برنامه های این هفته بوده است.

وی درپایان گفت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی نمایشگاه کتاب نیز در سطح نواحی بر پا شده از ناشرین و فعالان عرصه کتاب با برگزاری مراسم ویژه ای تجلیل شد.در این هفته از کتابداران نمونه نیز تقدیر شد./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.