استقرار ضریح مطهر حرم امام حسین(ع) در حرم امام(ره)

۰۷م آذر ،

golrokh (4 of 9).jpg

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص سبب عدم انتقال ضریح مطهر حرم امام حسین(ع) به میدان امام حسین(ع)، ضمن عذرخواهی از شهروندان گفت: با توجه به استقرار ضریح در حرم مطهر امام خمینی (ره) و استقبال غیر قابل پیش بینی عاشقان اهل بیت (ع) و به سبب رعایت ایمنی و مصالح شهروندان و عدم بروز مشکلات، شورای تامین استان تصمیم به عدم انتقال این ضریح به میدان امام حسین (ع) را گرفت.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، محمدجواد شوشتری با بیان این مطلب اظهار کرد: قرار بود ضریح حرم امام حسین (ع) کمتر از یک روز در مرقد امام راحل مستقر شود اما با وجود عدم تبلیغات گسترده در این خصوص، جمعیت بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر از عاشقان اهل بیت (ع) در روز بارانی در مرقد امام (ره) حضور یافتند به گونه‌ای که اتوبان‌های منتهی به مرقد با ترافیک بسیار سنگین مواجه شدند.

وی با بیان اینکه شرایط ایجاد شده، انتقال ضریح از مرقد امام راحل (ره) به میدان امام حسین (ع) را دشوار کرد افزود: انتقال ضریح از میان این جمعیت و حرکت در طول خیابان های تهران با مشکلات بسیاری همراه می شد چراکه معابر تهران و میدان امام حسین (ع) در مقایسه با وسعت مرقد امام خمینی (ره) پاسخگوی این تعداد جمعیت نیستند به همین سبب شورای تامین استان تصمیم بر عدم انتقال ضریح گرفت.

مدیرعامل سازمان زیباسازی افزود: شورای تامین استان در ابتدا موافقت خود را برای انتقال ضریح به میدان امام حسین (ع) اعلام کرده بود که به دنبال این موافقت، اطلاع رسانی در رسانه ها نیز انجام شد اما این شورا با توجه به شرایط ، تصمیم بر عدم اجرای این کار گرفت که تصمیم درستی بود. از ساعت یک بامداد نیز بنرهای عذرخواهی از شهروندان و هدایت آنها به مرقد مطهر امام (ره) برای زیارت ضریح مرقد امام حسین (ع) در میدان های اصلی شهر نصب شدند همچنین اطلاع رسانی لازم در این خصوص از شبکه‌های تلویزیونی نیز انجام شد.

شوشتری با تاکید بر اینکه سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در این خصوص تصمیم گیرنده نبوده و صرفا فضای این اقدام را فراهم کرده بود گفت: ما نیز به نوبه خود از شهروندان عذرخواهی می کنیم اما تمامی تمهیدات لازم از جمله استقرار ون به صورت رایگان، افزایش سرویس دهی مترو و تقویت خطوط اتوبوسرانی برای انتقال عاشقان اهل بیت (ع) به میدان امام حسین (ع) صورت پذیرفته بود.

وی افزود: ضریح حرم مطهر امام حسین (ع) تا دو روز دیگر در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی مستقر خواهد بود و علاقه مندان می توانند برای زیارت آن به مرقد امام راحل (ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.