استقرار فضاپیمای درگاه فضای عمیق در سوی دیگر ماه تا اواخر دهه!!

سازمان ناسا در حال بررسی طرحی برای ساخت یک «فضاپیمای درگاه» است که در فضایی در ۴۴۵ هزار کیلومتری زمین و ۶۱ هزار کیلومتری سوی دیگر ماه معلق خواهد شد.

 

 Spacecraft

 

این سازمان در گزارشی به توصیف برنامه خود برای قرار دادن یک فضاپیمای مدارگرد در سوی دیگر ماه در یک نقطه کاملا محاسبه شده موسوم به نقطه لاگرانژ ۲ زمین – ماه پرداخته است.

 

کشش گرانشی سیارات، تعادل این نقطه را در فضا حفظ کرده و به ناسا در پارک کردن یک فضاپیمای دائمی به جای گردش دور مدار کمک خواهد کرد.

 

این در حالی است که ایستگاه فضایی بین‌المللی در ارتفاع ۳۷۰ کیلومتری زمین در حال گردش است و ۴۰۲ هزار کیلومتر با این پایگاه جدید فاصله خواهد داشت.

 

گزارش ناسا در ادامه آورده است که قرار دادن یک فضاپیما در این نقطه در ماورای ماه به عنوان یک ناحیه آزمایشی برای دستیابی انسان به فضای عمیق، بهترین گزینه کوتاه‌مدت برای تجارب پروازی و کاهش خطر محسوب می‌شود.

 

این پایگاه جدید که شاید از بخش‌های باقیمانده برای ساخت ایستگاه فضایی ایجاد شود، یک ماموریت ابتدایی ایده‌آل برای فضاپیمای بالابر سنگین موسوم به سیستم پرتاب فضایی خواهد بود که توسط ناسا در حال تولید است.

 

این موشک برای انتقال خودروی سرنشین‌دار چندمنظوره اوریون به ماه و دیگر مقصدها طراحی شده است.

 

این موشک همچنین می تواند محموله، تجهیزات و وسایل علمی را به مدار زمین و مقاصد ماورای آن منتقل کند.

 

یک پایگاه فضای عمیق یا فضاپیمای درگاه می‌تواند ارائه‌دهنده فرصتها و همچنین چالشهای منحصربه فرد باشد.

 

این پایگاه ممکن است فضانوردان را در معرض تابش قرار داده یا تامین مجدد تجهیزات آن چالش برانگیز باشد اما همچنین تا حد زیادی برقراری ارتباط را در فضای دورتر تسهیل کرده و یک گام رو به جلو برای سفر انسان به مریخ خواهد بود.

 

هنوز معلوم نیست که این پایگاه دارای سرنشین خواهد بود یا خیر. بخش سیستمهای پیشرفته اکتشافی ناسا اخیرا به شرح در مورد طرحی برای یک سکونتگاه فضای عمیق پرداخته بود که به سکنه اجازه زندگی و کار ایمن را در آن تا یک سال ارائه می‌کند.

 

این گروه همچنین یک ماکت از چنین سکونتگاهی را در ماه ژوئیه در مرکز پرواز فضایی مارشال در آلاباما ارائه کرده بودند.

 

اولین پرواز احداثی برای ساخت یک ایستگاه مسیری ممکن است تا سال ۲۰۱۹ تعیین شود.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.