استقراض اسپانیا از بازار مالی

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

سازمان خزانه داری اسپانیا برای تامین نیازهای مالی دولت این کشور، روز سه شنبه حدود سه و نیم میلیارد یورو اوراق قرضه با سررسید‌های کوتاه مدت چند ماهه منتشر کرد.

اسپانیا،اقتصاد چهارم منطقه یورو، در سال ۲۰۱۲ برای تامین نیازهای مالی خود از طریق انتشار یافتن اوراق قرضه و فروش آن در بازار مالی مشکل داشت و همیشه برای آنکه اوراق قرضه اش به فروش رود، نرخ سود بالایی برای آنها در نظر می گرفت.کارگزاران بازار مالی در سال قبل از این نگران بودند که مبادا مادرید نتواند به موقع بدهی های خود را باز پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مادرید، سازمان خزانه داری اسپانیا سه میلیارد و ۵۲۲ میلیون یورو اوراق قرضه با سررسید کوتاه مدت منتشر کرد. با این میزان انتشار یافتن اوراق قرضه، سقف بدهی های این کشور برای امسال به میزان ۹۲ و شش دهم درصد پر شده است. سازمان خزانه داری اسپانیا امسال نیز مثل سالها و دوره های پیشین، بیش از حد تعیین شده، از بازار مالی استقراض کرده است.

بدین ترتیب، این نهاد امروز ۶۸۱ میلیون یورو اوراق قرضه با سررسید سه ماهه منتشر کرد. نرخ سود این مرحله از اوراق قرضه ۲۹ صدم درصد اعلام شده است.

برای سررسید‌های نه ماهه نیز اداره خزانه داری اسپانیا دو میلیارد و ۸۴۱ میلیون یورو اوراق قرضه منتشر کرد که نرخ سود آن ۶۸ درصد تعیین شده است. میزان تقاضا برای این مرحله از اوراق قرضه اسپانیا تقریبا دو و هفت دهم درصد حجم عرضه بود.  


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.