استقلال در میان ۴ تیم برتر آسیا / پرونده

اردیبهشت ۱۴۰۳

ورزش > فوتبال ملی – تیم فوتبال استقلال با پشت سر گذاشتن بوریرام تایلند به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش ممتاز؛ استقلالی‌ها چهارشنبه عصر در تایلند با نتیجه دو بر یک بوریرام را شکست دادند {ایـــنـــجـــا} تا با اقتدار به جمع چهار تیم برتر آسیا برسند. استقلالی‌ها با این نتیجه و با توجه به برد بازی رفت {ایـــنـــجـــا} در مجموع با نتیجه ۳ بر یک حریف را از پیش رو برداشتند. گل استقلالی‌ها در بازی رفت را خسرو حیدری زد {ایـــنـــجـــا}؛ بازیکنی که در بازی برگشت سه اخطاره شد و مسابقه مرحله نیمه نهایی تیمش را از دست داد {ایـــنـــجـــا}.

حالا استقلالی‌ها به دنبال ستاره سوم روی پیراهن خود می باشند تا کلکسیون افتخارات خود را تکمیل کنند. آن‌ها با کسب سومین جام قهرمانی آسیا، تا حدودی بسیاری مشکلات مالی‌شان را هم حل می‌کنند چراکه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای قهرمان آسیا دو میلیون دلار پاداش در نظر گرفته است{ایـــنـــجـــا}.

پس از بازی رفت استقلال – بوریرام که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، اسکات کوپر سرمربی تیم تایلندی بوریرام از سمت خود کناره‌گیری کرد{ایـــنـــجـــا}. پس از او پدرو گارسیا اسپانیایی، دستیار سابق مورینیو سرمربی بوریرام تایلند شد. استقلالی‌ها در بازی رفت تیمی را شکست داده بودند که در لیگ کشورش هیچ شکستی نداشت. با این حال آن‌ها امید بسیاری به پشت سر گذاشتن حریف و صعود به مرحله بعد داشتند. استقلالی‌ها برای بازی برگشت راهی تایلند شدند و پس از ۸ ساعت پرواز و حدود ۷ ساعت اتوبوس سواری، به شهر بوریرام رسیدند {ایـــنـــجـــا}. آن‌ها به خاطر این سفر مارکوپولویی حسابی خسته شدند{ایـــنـــجـــا} اما این سبب نشد که یاران قلعه‌نویی انگیزه خود را از دست بدهند. استقلالی‌ها که قرار بود پس از ۴۲ سال دوباره در تایلند به میدان بروند {ایـــنـــجـــا} با اقدام عجیب مسئولان باشگاه بوریرام روبرو شدند که با پاراگلایدر از تمرین آن‌ها فیلمبرداری می‌کردند {ایـــنـــجـــا}. استقلالی‌ها به خاطر این اتفاق متعجب شده بودند {ایـــنـــجـــا} اما کاری از دستشان ساخته نبود.

سرانجام استقلال در تایلند هم حریف خود را شکست داد تا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حریف اف‌سی‌سئول کره جنوبی شود {ایـــنـــجـــا}. بعد از بازی، میرشاد ماجدی در مصاحبه‌ای گفت که تایلندی‌ها شب قبل از بازی پدرمان را در آوردند اما خدا جواب شان را داد{ایـــنـــجـــا}. امیر قلعه‌نویی هم که از پیروزی تیمش مسرور بود، در مصاحبه پس از بازی گفت که آرزویش قهرمانی با استقلال در لیگ قهرمانان آسیاست{ایـــنـــجـــا}.

۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.