استمهال بدهی بیش از ۵۰۰ هزار واحد تولیدی

۲۵م دیماه ،

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران از استمهال و تقسیط مجدد بدهی معوق بیش از ۵۲۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش خبرنگار واحد ؛ محمد نهاوندیان امروز در حاشیه بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت : این جلسه با حضور چهار نفر از رؤسای کمیسیون های مجلس ، معاونان وزرا و معاون بانک مرکزی برگزار و خبرهای در باره بعضی مشکلات واحدهای تولیدی از جمله دامپروری و صنایع لبنی مطرح شد.
نهاوندیان گفت: در سال قبل حدود ۱۸ درصد معوقه های بانکی مربوط به واحدهای تولیدی تحت پوشش بند ۲۹ قانون بودجه برای استمهال و تقسیط مجدد قرار گرفت.
وی افزود : از این موارد ۴۳۷ هزار پرونده به ارزش هشت هزار و نهصد میلیارد تومان و متوسط بدهی هر بدهکار حدود ۲۰ میلیون تومان بوده و بیشتر واحدهایی که مساعدت شده واحدهای کوچک تولیدی است تا برای ایجاد اشتغال سر پا بمانند.
نهاوندیان افزود: امسال نیز عمده عملکرد در سه ماه اخیر بوده که ۷ درصد معوقه های تقسیط شده و حدود پنج هزار میلیارد تومان مربوط به نود هزار پرونده بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: قرار شد در جلسه آینده بدهی دولت و بخش خصوصی به سامانه بانکی به صورت تفکیکی بیان و بدهی واحدهای بزرگ و کوچک نیز از هم جدا شود.
وی افزود: در این حوزه بدهکاران چند صد میلیارد تومانی یا کسانی که انحراف در استفاده از تسهیلات و منابع بانکی داشته اند زیرپوشش بحث استمهال بدهی قرار نمی گیرند.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.