استیضاح خلیلیان با انصراف استیضاح‌کنندگان عضو فراکسیون اصولگرایان ملغی نمی‌شود

علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با بیان اینکه از دیروز نمایندگان حامی دولت درمجلس و همچنین برخی مسئولان دولتی به دنبال پس گرفتن امضاها از طرح استیضاح وزیر جهادکشاورزی هستند، گفت: تلاش این عده نتیجه نمی دهد.

وی ادامه داد: جمعی از استیضاح کنندگان وزیر جهادکشاورزی، در حاشیه برگزاری جلسه علنی دیروز مجلس، جلسه ای برگزار کردیم و در این جلسه بر پس نگرفتن امضاها تاکید شد بنابراین در صورت پس گرفتن امضاها نیز مطمئنا ده امضا پای این طرح باقی خواهد ماند و استیضاح حتما انجام خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: امضا کنندگان این طرح از هر دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان ولایت هستند حتی درصورتی هم که امضا کنندگان از فراکسیون اصولگرایان، امضای خود را از این طرح پس بگیرند، طرح مذکور از نصاب لازم برای انجام استیضاح نمی افتد.

ایرانپور خاطرنشان کرد: طراحان استیضاح نیازی به برگزاری جلسه با وزیر جهادکشاورزی نمی بینند. به شخصه معتقدم اگر قرار بود که مشکلات با برگزاری این جلسات حل شود به این سمت نمی رفتیم که کار به استیضاح کشیده شود. هم اکنون هم برای دفاع ازحقوق مردم تصمیم به استیضاح وزیر گرفتیم و تلاش برای استیضاح به معنای نفی خدمات دولت دربخش کشاورزی در سالهای اخیر نیست.

وی ادامه داد: ما معتقدیم این وزارتخانه مشکلات عمده ای دارد که بسیاری از آنها به مدیریت وزارتخانه مربوط می شود.

به گزارش مهر، فراکسیون اصولگرایان مجلس در جلسه عصر یکشنبه خود که با حضور حدود ۱۰۰ نماینده برگزار شد، تصمیم گرفت که اعضای این فراکسیون از استیضاح های مطرح شده در روزهای اخیر حمایت نکنند.

بنا بر این گزارش طرح استیضاح وزیر کشاورزی یکشنبه هفته جاری با ۳۹ امضا و در ۳۶ محور به هیات رئیسه مجلس تقدیم شد . همچنین نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر صنعت ، معدن و تجارت را با ۶۵ امضا در دست دارند و اعلام کرده اند که احتمالا روز چهارشنبه آن را به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهند کرد. هفته گذشته جلسه استیضاح وزیر ورزش و جوانان لغو به دلیل تاکید جمعی از استیضاح کنندگان بر اولویت داشتن مسائل اقتصادی لغو شد . طراحان استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۳۰ امضا نیز در روزهای اخیر با تاکید بر همین موضوع از به جریان انداختن این استیضاح منصرف شدند. طرح استیضاح وزیر کشور نیز با ۲۵ امضا در دست نمایندگان مجلس است .

این روند در حالی است که علی لاریجانی رئیس مجلس در جلسه روز یکشنبه مجلس با بیان اینکه مجلس باید نقص و اشتباه خود را در نظارت بر اقتصاد کشور بپذیرد تاکید کرد: با صرف اعلام نظر مسئولیت انجام نمی‌پذیرد برای جبران آن باید همه مسئولان را به پاسخگویی واداشت و ارزیابی کارشان را در مجلس مد نظر قرار داد و با متخلفان از طریق ابزارهای قانونی برخورد کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.