استیضاح وزیرکار در ابتدای مجلس نهم/احمدی نژاد از ریاست جمهوری پا فراتر نگذارد

به گزارش خبرنگارمهر، جمعی از استیضاح کنندگان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای خطاب به مردم ایران اعلام کردند با توجه به پیگیری حکم غیر قانونی مرتضوی در دیوان عدالت اداری منتظر رسیدگی به این حکم خواهند بود و در صورت به سرانجام نرسیدن این پرونده استیضاح را در مجلس نهم به جریان خواهند انداخت.


متن اطلاعیه به این شرح است:


درباره استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به علت صدور حکم سعید مرتضوی به مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی صورت گرفته بود به اطلاع می رسانیم که چون دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی به شکایت نمایندگان در همین زمینه است و امید زیادی به لغو این حکم غیر قانونی توسط آن نهاد حقوقی وجود دارد و نیز چون اکثریت امضا کنندگان استیضاح به لطف خدا و به رای مردم در مجلس نهم خدمتگزار مردم شریف ایران و کارگران شریف خواهند بود در صورت لزوم استیضاح در مجلس بعدی قابل پیگیری خواهد بود.

 

احمد توکلی، علی مطهری، محمد دهقان، الیاس نادران، علی رضا زاکانی،مسعود پزشکیان، حسین نجابت امضا کنندگان این اطلاعیه هستند. 

 

توصیه رضایی به راه‌نیافتگان بهارستان/ مسائل اقتصادی اولویت مجلس نهم


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شکست و پیروزی در نظام اسلامی معنی ندارد به نامزهای راه نیافته به مجلس نهم توصیه کرد که از نظر فکری به منتخبین ملت کمک کنند.


رضایی افزود: به اعتقاده بنده مجلس نهم باید از همین ابتدای کار موضوع  برخورد با گرانی و بیکاری را در دستور کار قرار دهد و بصورت جدی آن را دنبال و پیگیری کند تا بدین وسیله فشارهای ناشی از گرانی و بیکاری را از دوش مردم بردارند.


وی در پاسخ به این سوال که چه توصیه ای به نامزدهای راه نیافته به بهارستان دارید؟ گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران شکست و پیروزی در انتخابات معنی ندارد، فقط باید به تکلیف عمل کرد به همین جهت افرادی که نتوانستند به مجلس نهم راه یابند از نظر فکری به منتخبین ملت کمک کنند و یا خود را برای دورهای آینده آماده کنند.

 

گوشت کیلویی ۲۵۰۰۰ تومان نتیجه شعار “پول نفت بر سر سفره مردم” است


عضو فراکسیون اقلیت مجلس با بیان اینکه با توجه به قیمت افسانه ای نفت در دولت تهم و دهم مردم امروز در شرابط بد افتصادی قرار دارند گفت: یکی از شعارهایی که دولت در اوایل کار خود سر می داد این بود که پول نفت را سر سفره مردم می آورد، گوشت کیلویی ۲۵۰۰۰ تومان پول نفت است؟


وی افزود: زمانی که نفت گران می‌شود مردم توقع رفاه بیشتری دارند اما شرایط سخت اقتصادی برای آنان به ارمغان آورد که این وضعیت گرانی و فشارهای ناشی از آن کمر مردم را خرد کرده است. چه کسی قادر است مرغ کیلویی بالای ۵ هزار تومان و گوشت کیلویی ۲۰ هزار تومان مصرف کند؟


عضو فراکسیون اقلیت با اشاره به شعار دولت در اوایل کار خود گفت: دولت شعار داده بود که پول نفت را سر سفرهای مردم می‌آورد. آیا با توجه به اینکه نفت به قیمت افسانه‌ای رسیده است گوشت کیلویی ۲۵ هزار تومان پول نفت است که سر سفره مردم آمده؟ چه کسی جوابگو است.

 

احمدی نژاد از ریاست جمهوری پا فراتر نگذارد/ از این لجبازی ها متاسفم


رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با ابراز تاسف از اقدام رئیس جمهور در نامه به آیت الله شاهرودی با بیان اینکه دستور کار هیئت حل اختلاف قوا را رهبری تعیین می کنند، گفت: بهتر است آقای احمدی نژاد به جای پافشاری در رای که معنای بدی دارد، تسلیم قانون اساسی باشد و دست از لجاجت بردارد.


توکلی تاکید کرد: بهتر است آقای احمدی نژاد به جای پافشاری در رای که معنای بدی دارد ، تسلیم قانون اساسی باشد وقتی که به رهبری مراجعه می کند و سازوکار مورد تایید رهبری نتیجه را تایید می کند دست از لجاجت بردارد.

 

محکم کاری مجلس برای قانونمند کردن دولت در اجرای هدفمندی یارانه ها


عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از الحاق تبصره ای به بند مربوط به هدفمندی یارانه ها در بودجه ۹۱ خبر داد و گفت: براساس این تبصره دولت حق جابه جایی اعتبارات موضوع هدفمندی یارانه ها ندارد و باید قانون را کامل و دقیق به اجرا برساند.


عماد حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اعلام این خبر اظهارداشت: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق تبصره ای به بند مربوط به قانون هدفمندی یارانه ها اضافه شد که براساس آن دولت مجاز به جابه جایی اعتبارات موضوع این بند نیست و سهم تولید و بهداشت و درمان و بیمه بیکاری را باید به طور کامل به بخش های ذی ربط تخصیص دهد و یارانه اعمال شده در این قانون را به طور کامل انجام دهد.


وی افزود: کمیسیون تلفیق با تصویب این تبصره بر اجرای کامل قانون توسط دولت تاکید کرد تا اجرای این قانون مانند فاز اول ناقص نباشد.

 

جزایر سه گانه متعلق به ایران بوده، هست و خواهد بود


به گزارش خبرگزاری مهر مهمانپرست در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر یکی از شیوخ کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره جزایر سه گانه  گفت: درباره کشورهای منطقه و اظهارنظر هایی که در موضوع جزایر سه گانه داشته اند، موضع ما کاملاً مشخص است.


وی افزود: این جزایر متعلق به ایران بوده،هست و خواهد بود و با همه اقتدارمان از تمامیت ارضی خود دفاع و از حق حاکمیت ملی خوداستفاده خواهیم کرد و به هیچ کس هم اجازه نخواهیم داد در مورد بخش هایی از کشورمان حرف های نسنجیده مطرح کند.


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنها بهتر است به جای این گونه اظهار نظرهای نسنجیده وارد فضای همکاری شوند و از فرصت بهره مند شدن از ظرفیت های همکاری دو جانبه ، بیشتر استفاده کنند.

 

صالحی عازم شرم الشیخ شد

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در اجلاس وزیران جنبش عدم تعهد سه شنبه شب تهران را به مقصد شرم الشیخ محل برگزاری این اجلاس در مصر ترک کرد.


به گزارش خبرنگار مهر هفدهمین نشست اجلاس نشست وزیران امور خارجه جنبش عدم تعهد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با حضور وزرای خارجه و نمایندگان ۱۲۰ کشور عضو و ۲۸ کشور و سازمان بین المللی دارای هویت ناظر به علاوه کشورها و سازمان های غیر عضو و نیز برخی شخصیت های سیاسی و بین المللی مهمان از جمله دبیرکل و رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر گزار خواهد شد.

 

این نشست با هدف آماده سازی پیش از اجلاس سران جنبش برگزار می شود و مصوبات آن در قالب یک سند نهایی به عنوان سند پایه به اجلاس آتی سران جنبش که نیمه اول شهریورماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد ارائه می شود.

 

جزئیات جلسه ناتمام نمایندگان مجلس و دولت درباره فاز دوم هدفمندی


به گزارش خبرنگارمهر، پس از ابلاغ نظرهیئت عالی حل اختلاف قوا توسط رهبر انقلاب به روسای قوای سه گانه مبنی بر اینکه هرگونه تصمیم گیری برای پرداخت‌ها در موضوع هدفمندی یارانه ها باید در بودجه سالانه و با مصوبه مجلس باشد، جلسه ای مشترک در این خصوص بین دولت و مجلس با حضور رئیس جمهوربرگزارشد.


دراین جلسه که با حضورابوترابی معاون قوانین رئیس مجلس، عبدالهی رئیس کمیسیون برنامه بودجه به نمایندگی از مجلس ومیرتاج الدینی معاون حقوقی رئیس جمهور و فرزین دبیر کار گروه طرح تحول اقتصادی برگزارشد رئیس جمهورضمن انتقاد از عملکرد و برخی مصوبات مجلس، براجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر اساس نظر دولت اصرار کرد.


همچنین جلسه مشترک دولت و مجلس در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها بدون نتیجه خاصی ناتمام ماند.

 


 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.