اسداللهی: امکان اصلاح هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه نیست

۹ م دیماه ،

17-5.jpg

یک عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه از اصرار نمایندگان مجلس بر حذف موارد احتمالی مربوط به پنج برابر شدن یارانه‌های نقدی در لایحه بودجه سال خبر داد.

غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در صورت ارسال لایحه بودجه سال تا قبل از ۱۵ دی ماه، فرصت رسیدگی کامل در مجلس و تصویب تا قبل از پایان سال وجود دارد.

نماینده مردم تربت‌جام ابراز عقیده کرد: از دولتمردان درخواست می‌کنم تا با عمل به قانون نشان دهند واقعا در فکر حل چالش‌های اقتصادی مردم و جامعه می باشند.

وی تصویب بودجه دو دوازدهم را چاره شرایط اضطرار دانست و افزود: وقتی بودجه دو دوازدهم تصویب می‌شود و رسیدگی کامل به خردادماه سال بعد موکول شود کشور با مشکلات مختلفی روبرو می‌شود از جمله اینکه تبادل توافق‌نامه‌های بین‌دستگاهی و تخصیص بودجه دستگاه‌ها زمان‌بر می‌شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه و بودجه از توافق اعضای کمیسیون متبوعش برای رایزنی با دولتمردان جهت ارسال هر چه سریعتر لایحه بودجه سال آینده به مجلس سخن گفت.

اسداللهی از اصرار مجلس بر حذف مواد مربوط به پنج برابر شدن مواد مربوطه به هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و افزود: هدفمندسازی یارانه‌ها قانون خاص دارد بنابراین نمی‌توان اصلاح این قانون را در قالب لایحه بودجه سال مطرح کرد. نمایندگان مجلس با توجه به شرایط کنونی اقتصاد کشور به هیچ وجه موافق پنج برابر شدن یارانه‌های نقدی که به قیمت چند برابر شدن نرخ حامل‌های انرژی تمام می‌شود، نیستند.

نماینده مردم تربت‌جام افزود: مردم به اندازه کافی با چالش‌های اقتصادی و کاهش توان اقتصادی روبرو می باشند بنابراین نباید صرف پنج برابر کردن یارانه‌های نقدی سرنوشت زندگی‌شان را با چالش‌های اساسی مواجه کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد: کل درآمد ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ۹۰، ۲۸ هزار میلیارد تومان بود ولی ۳۸ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شد. مجلس اصلا از ابتدا برای اجرای هدفمندسازی یارانه یک شیب ملایم در نظر داشت. نظر مجلس در زمان تصویب قانون هدفمندسازی یارانه‌ها که شرایط اقتصادی کشور بسیار بهتر از شرایط حاضر بود اجرای پنج ساله این قانون بود چه رسد به شرایط حاضر که با شرایط خاص اقتصادی روبرو هستیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.